Helios Startet 26.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2018 Har 2 stk dph drev. På det ene drevet har bossen løsnet på propellen. Noen som vet om dette lar seg fikse? Eller må man kjøpe ny propell? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 26.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2018 Send den til Winrace i Arendal. De bytter bosset. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Eureka Svart 27.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2018 ? Winrace. Gjorde det samme for 3 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Hva er boss? Der jeg kommer fra var det søppel men jeg tipper det ikke er det samme ? Tenker det er greit å vite om dette er et svakt punkt på propellene, har også DPH selv. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Helios Svart 28.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Sjøbliss skrev 8 minutter siden: Hva er boss? Der jeg kommer fra var det søppel men jeg tipper det ikke er det samme ? Tenker det er greit å vite om dette er et svakt punkt på propellene, har også DPH selv. Bosset er feste på propellen som går inn på akslingen på drevet visst jeg ikke tar feil. Dette er en svakhet på dph drev Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Mellom kransen som propellbladene er festet i og kransen som fester propellen til akselen, er det et lag vulkanisert gummi. Dette laget har til hensikt å beskytte akselen om propellen treffer noe i vannet. Når denne gummien blir gammel kan den bli myk slik at propellbladene slipper (slurer på) akselen. Winrace kan skifte denne gummien og reparere DPH propellene. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Jeg skiftet selv alle fire propellene på to DPH drev etter ca. 10 års drift / ca. 1200 timer pga. nettopp slipp i bosset. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Supert @Bonus takk for informasjon! :) Mine propeller gikk en tur til Winrace for ca 2 år siden så regner med de sjekket status da. Skal uansett dobbeltsjekke! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Sjøbliss skrev 18 minutter siden: ... Skal uansett dobbeltsjekke! Om du vil sjekke om du har slipp i bosset, så lager du en strek med vannfast tusj fra drevet foran propellene, over begge propellene og på konen bakerst. Så kjører du en tur med hard belastning (eks. opp i plan). Etter det sjekker du streken igjen. Om propellene er OK (uten slipp), vil streken fortsatt være en rett linje som du tegnet den. Om du har slipp i en eller begge propeller, vil streken være brutt / forskjøvet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Aha, så en del av vår-sjekken dette da! Skulle hatt undervannstusj slik at man kunne gjort dette før opptaket. Minnes at du snakket om dette på Borgen en gang men først nå skjønner jeg hvordan det faktisk virker! :P Takk igjen @Bonus bra tips! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.