Jump to content

Dph drev med løs boss på propellen

Helios

Recommended Posts

Sjøbliss skrev 8 minutter siden:

Hva er boss? Der jeg kommer fra var det søppel men jeg tipper det ikke er det samme ? 

Tenker det er greit å vite om dette er et svakt punkt på propellene, har også DPH selv. 

Bosset er feste på propellen som går inn på akslingen på drevet visst jeg ikke tar feil. Dette er en svakhet på dph drev 

Mellom kransen som propellbladene er festet i og kransen som fester propellen til akselen, er det et lag vulkanisert gummi. Dette laget har til hensikt å beskytte akselen om propellen treffer noe i vannet. Når denne gummien blir gammel kan den bli myk slik at propellbladene slipper (slurer på) akselen. Winrace kan skifte denne gummien og reparere DPH propellene.

Sjøbliss skrev 18 minutter siden:

... Skal uansett dobbeltsjekke! 

Om du vil sjekke om du har slipp i bosset, så lager du en strek med vannfast tusj fra drevet foran propellene, over begge propellene og på konen bakerst. Så kjører du en tur med hard belastning (eks. opp i plan). Etter det sjekker du streken igjen. Om propellene er OK (uten slipp), vil streken fortsatt være en rett linje som du tegnet den. Om du har slipp i en eller begge propeller, vil streken være brutt / forskjøvet.

Aha, så en del av vår-sjekken dette da! Skulle hatt undervannstusj slik at man kunne gjort dette før opptaket. Minnes at du snakket om dette på Borgen en gang men først nå skjønner jeg hvordan det faktisk virker! :P Takk igjen @Bonus bra tips!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...