ydalir Startet 28.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2018 Syrefast skrue skrudd inn i aluminium for å feste vant til salingene. Sitter dønn. Prøvd varmepistol.. noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 (redigert) ROST-FLASH / Sjokk spray og et par gode slag og så en sjokktrekker pleier å virke. Gjerne med et slag som tekker til først. Redigert 28.Oktober.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
hanto1 Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Mye varme hvis mulig, ikke lett med alu/ syrefast Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Når en skruer inn en syrefast bolt i aluminium må den settes inn med denstopasta eller lignende om en skal ha håp om å få den ut senere. Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 28.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Takk for svar alle.. Jeg måtte gi tapt, og tok i bruk baufila. Håper ikke det blir for dyrt... Godt tips med denstopasta. Kjenner ikke produktet, men det er vel en form for anti seize? Eller er det spesielt for aluminium? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 28.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2018 Tror denstopasta er en blanding av vaselin og tjære ser ut som vaselin og lukter tjære. Det leveres med en del utstyr som for eksempel større radarantenner og skal benyttes på alle utvendige bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Hva er 'denstopasta'? Er det et handelsnavn? Jeg finner ingenting ved googling av ordet. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Hvit vaselin er også bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Kjeles skrev 32 minutter siden: Hva er 'denstopasta'? Er det et handelsnavn? Jeg finner ingenting ved googling av ordet. Står på tuben heg har liggende fra sist jeg monterte en stor radar. Men det kan jo være et produkt som kun brukes av Northrop Grumman. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Biltema har aluminiumspasta som jeg har brukt mange ganger. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Er det "Denso" pasta? Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 Aluminiumpartiklene i aluminiumpasta vil vel også kunne korrodere i kontakt med rustfritt stål. Når problemet er galvanisk korrosjon mellom bolt og gods, er det vel kanskje best å bruke pasta uten metallpartikler, f.eks. keramisk pasta (https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/metallfri-pasta-2000037637). Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 Southern Cross-riggerne har jeg sett bruke Duralac, ellers skal lanolin fungere bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.