Kjetil1 Startet 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2018 Ser ofte annonser med minimalt med tekst og info, gjerne kun med ett bilde og med teksten "Kommer for salg". Hva er tanken bak? Er det en forventning om at nå skal alle mulige båtkjøpere sette seg klar med penger i hånda og hugge til idet båten faktisk er for salg? Ofte er det også meglere/forhandlere som legger ut denne typen annonser. De burde ha alle forutsetninger til å vite hvordan visningsmønsteret er på Finn-annonser. Med en slik intetsigende annonse mister man alle de som er på jakt og daglig sjekker Finn. Slike annonser blir "uinteressante" og glemmes, slik at når de gjerne oppdateres fanges det ikke opp av kjøpelystne. Har man ikke god annonse som fenger de tre første dagene, han man tapt salget tro jeg. Eller er det bare meg? Vet det er mange som ikke fikser "Vurderes solgt" strofa, men jeg plages mer av disse feilslåtte teaser-annonsene... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bigmac Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Jeg skal svare deg snart. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Bigmac skrev 7 minutter siden: Jeg skal svare deg snart. Ha ha! Den var fin ?? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Okkaby Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Kommer snart et svart? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Mouche Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Eller "vurderes solgt", noen som gidder å vise sin interesse på en slik annonse? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lazyjack Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 "Kommer for salg" ser jeg det kan være et markedsføringsmessig poeng i (teaser) men "vurderes solgt" er bare tull og virker nærmest pompøst. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Enten er objektet for salg eller ikke.. sjelden jeg åpner en annonse det står vurderes solgt på! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bigmac Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Hva kjente du når du så svaret mitt med at "jeg skal svare deg snart". Litt småbiting som vorspiel? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Når jeg ser slike annonser med kommer for salg eller vurderes solgt tenker jeg at det er noe lureri og ser ikke på de annonsene. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Bårdp skrev 50 minutter siden: Når jeg ser slike annonser med kommer for salg eller vurderes solgt tenker jeg at det er noe lureri og ser ikke på de annonsene. Tror "kommer for salg" er en greie fra boligmarkedet som forsøkes adoptert til andre markeder. Når man er på boligjakt er "kommer for salg" verdifull informasjon for meg som kjøper. Slik informasjon kan påvirke mine vurderinger ift andre boligobjekter. Men "kommer for salg" i båtannonser, spesielt båttyper det går "hundre på dusinet" har jeg liten tro på. Når det gjelder uttrykket "vurderes solgt" så kan det ha sammenheng med at kjøper er usikker på om salg er det han ønsker, eller at det tas enkelte forbehold som blir gitt i annonsen. I utgangspunktet er ingen av formuleringene til hinder for å kontakte selger å be om en avklaring. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Vurderes solgt er for meg synonymt med hvis selger får godt betalt så selger han. Som kjøper syntes jeg det er en dårlig deal å få mase seg til å kjøpe noe til prisantydning. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 29.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Bigmac skrev for 11 timer siden: Hva kjente du når du så svaret mitt med at "jeg skal svare deg snart". Litt småbiting som vorspiel? Da tenkte jeg at her er en som virkelig prøver å være morsom, men feiler. Og at jeg vet hvordan fremtidige annonser derfra vil se ut... pipe skrev 48 minutter siden: Vurderes solgt er for meg synonymt med hvis selger får godt betalt så selger han. Som kjøper syntes jeg det er en dårlig deal å få mase seg til å kjøpe noe til prisantydning. Tenkte å ta med "Vurderes solgt" i egen annonse, men droppet det etter å ha lest meninger om det her. Forstår synspunktene mot strofa, men mener at den er beskrivende utfra at jeg vurderer å selge for å kjøpe større. Dermed sier jeg på en fin måte at jeg MÅ ikke selge, så skambud kan droppes. Men jeg hadde aldri publisert annonsen med ett bilde og med teksten "Kommer for salg, mer info og bilder kommer" i Mai hvis jeg tenkte på å selge etter fellesferien. Så kan man jo si at man da fanger interessen til mulige kjøpere noe tidligere. Men jeg tror at disse kjøperene er kjøpeklare idet de klikker på annonsen, og som elegant lagrer de annonser som fremstår som informative og salgsklare annonser og forkaster min "uferdige". Kanskje man også topper det hele med å skrive "Ta kontakt for bilder og mer info", som direkte oversatt blir -Jeg vil selge denne båten, men gidder ikke å lage annonse. Kom gjerne å kjøp uten at jeg trenger løfte en finger. Den setningen blir veldig feil hvis den står i en annonse der det er skrevet en hel side om hvorfor man skal velge nettopp denne megleren til båtsalget... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Duppe Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 34 minutes ago, Kjetil1 said: Tenkte å ta med "Vurderes solgt" i egen annonse, men droppet det etter å ha lest meninger om det her. Forstår synspunktene mot strofa, men mener at den er beskrivende utfra at jeg vurderer å selge for å kjøpe større. Dermed sier jeg på en fin måte at jeg MÅ ikke selge, så skambud kan droppes. Har alltid tolket 'vurderes solgt' som at pris er ikke-diskuterbar, men får alltid følelsen at det er overpriset i og med det alltid er forhandlingsrom på alt annet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Vurderes solgt ser jeg for egen del som at selger vil selge objektet hvis jeg betaler mer enn objektet er verdt og at det er lite, eller intet, rom for forhandlinger. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gullfisk Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Skjønner heller ikke vitsen med "kommer for salg", på bakgrunn av at annonsen "bruker opp" ny interessen. "Vurderes solgt" ser jeg aldri på som relevant, av samme grunn som Mouche. Bedre å sette til salgs, så får man heller la være å selge, om man ikke får pris man er fornøyd med. Det er som oftest slik at det man skal selge er verdt sin vekt i gull, men det man skal kjøpe, er ikke verdt noenting Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 «Vurderes solgt» ser jeg som en rettferdiggjøring overfor kranglete kjøpere når selger føler at kjøper er en skikkelig kranglefant man ikke har lyst til å selge til. Da er objektet ikke til salgs til denne kranglete kjøperen hvor det lukter tvist fra ende til annen. Skriver frasen selv, og selger ikke til kjøpere som ikke er inneforstått med konsekvensene av å kjøpe gamle ting. Ren forsikring, hvor den forsmådde kranglefanten ikke kan kreve objektet kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Hva er greia med å irritere seg over andres annonser egentlig? Hvorfor ikke bla forbi og gå videre I livet om noe ikke er interessant? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mouche Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 35 minutes ago, nordan family 27 said: «Vurderes solgt» ser jeg som en rettferdiggjøring overfor kranglete kjøpere når selger føler at kjøper er en skikkelig kranglefant man ikke har lyst til å selge til. Da er objektet ikke til salgs til denne kranglete kjøperen hvor det lukter tvist fra ende til annen. Skriver frasen selv, og selger ikke til kjøpere som ikke er inneforstått med konsekvensene av å kjøpe gamle ting. Ren forsikring, hvor den forsmådde kranglefanten ikke kan kreve objektet kjøpt. For å være ærlig så skjønte jeg lite av denne "forklaringen" din. Man står til enhver tid fri til å ikke selge noe som helst som privatperson, heller ikke om en kjøper vil betale prisantydning eller sågar mere og som selger trenger man ikke komme opp med noen form for forklaring for hvorfor man ikke vil selge til vedkommende. Det eneste du trolig oppnår ved å annonsere med "vurderes solgt" å si fra deg 90% av potensielle kjøpere, kanskje enda flere, men ditt valg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komodo Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Enig med Mouche her. Vurderes solgt er en eldgammel pompøs formulering som har gått ut på dato for mange år siden. Det skinner gjennom at den som skriver dette vurderer objektet sitt så høyt at han kun er interessert i å selge i det øvre prisskiktet. Jeg ville aldri ringt på en slik annonse. Underbevisst har jeg vel assosiert slike annonseformuleringer med gamlinger i blå blazer eller en gul v-genser knytt rundt skuldrene og glatt brylsveis. En type selgere bosatt godt på vestsiden av byen, som alltid har satt bort alt vedlikehold selv, og aldri har løsnet en skrue på båten med egne hender. Han lever i oppfatningen av at båten er strøken, men vet egentlig ikke selv hvilken tilstand den er i. I tillegg lever han fremdeles i den tro at man kan få like mye igjen får båten når man selger som da man kjøpte (eller mer). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nordan family 27 Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Jeg synes dere har for lav tro på kjøperne. Kjøperne har nok evne og kunnskap til å mene noe om objektet er overpriset eller ikke - 100 prosent løsrevet fra selgers annonse. Eller er det noen som tror selgers tilstedeværelse eller manglende tilstedeværelse av slike fraser virkelig påvirker kjøpers kunnskaper om prisen på objektet han eller hun har trålet finn.no etter i lang tid? Har absolutt større tiltro til kjøpernes oppfatning av markedsverdien enn selgers tekst. Har just nu en gammel dieselbil på finn som vurders solgt. Hindrer ikke kjøperen å komme med bud på 30 prosent under prisantydningen, som allerede var den laveste på finn med sin utstyrskombo. Så det budet skal jeg «vurdere», uten at det ser ut til å legge noen demper på kjøpernes frihet til å by. Men når jeg ser hvor mye man kan irritere seg over andres annonser, og deretter kverrulere på dette (ja jeg er jo med å kverrulere jeg også :-)), så er det kanskje kjøpere i denne tråden jeg vil unngå å selge til... Men det problemet er jo allerede løst, for dere ringer jo ikke likevel! En ekte vinn-vinn situasjon :-) Ønsker alle en fin dag - mye annet å bruke tiden sin på enn å irritere seg over annonser man likevel ikke skal ringe på. Jeg har også en gang brukt «kommer snart for salg» på en hytte en gang. Det var før jeg hadde rukket å stable salgsmaterialet klart, men ville i markedet i forbindelse med en vinterferie. Hytten ble revet bort i en budkrig, så det ordnet seg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 nordan family 27 skrev 1 time siden: Ønsker alle en fin dag - mye annet å bruke tiden sin på enn å irritere seg over annonser man likevel ikke skal ringe på. Mulig jeg har ordlagt meg litt klønete, det var ikke meningen å provosere deg. Og for å understreke; jeg lar meg overhode ikke irritere over hva som skrives i en annonse på finn.no, men jeg kan godt finne på å dra på smilebåndet av enkelte tekster og bilder som blir lagt ut Og for å korrigere meg selv litt: Jeg skrev at jeg aldri ville funnet på å ringe på en annonse hvor objektet "vurderes solgt", men hvis jeg var i markedet for en konkret båt eller bil, tilstanden virket tillitsvekkende, og prisen grei, ja da hadde jeg ringt! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nordan family 27 Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Neida - sitter å smiler, jeg, så det er ingen fare for at jeg er provosert :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Var ikke klar over at jeg irriterte meg over noe som helst her jeg, men andre vet kanskje bedre. Har kun gitt uttrykk for min ringe og høyst subjektive mening, intet annet. Og så kan folk gjøre akkurat hva de vil med hva enn de skal selge, men vil fortsatt "tillate" meg å anbefale å ikke benytte "vurderes solgt" eller tilsvarende hvis man virkelig søker å finne en kjøper. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mix Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Kjetil1 skrev On 28.10.2018 at 23.10: "Kommer for salg". Hva er tanken bak? Akkurat denne formuleringen ble vel mye brukt av bruktbåtimportører som tok inn båter de visste er populære i markedet og hvor import arbeidet var satt igang. Mye brukt når markedet var hett og valuta gunstig. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Vurderer å kjøpe båt, som vurderes solgt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.