Dr.blind Startet 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2018 Jeg har idag kun temp alarm, men ønsker meg temp måler på motoren min. Har funnet ut at det er temp giver nr 8 eller 5 (sprengskisse) som skal brukes til temp måler, det sitter jo idag givere i begge steder. Noen som har forslag til hvordan giver jeg skal ha og hvordan jeg går frem for å få temperaturmåler som jeg ønseker meg? Sitér dette innlegget Link to post
Vesterskog Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Er det sånn å forstå at det er giver der allerede? Og at det bare er klokka du trenger ny? Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 29.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Vesterskog skrev 1 time siden: Er det sånn å forstå at det er giver der allerede? Og at det bare er klokka du trenger ny? Det står jo givere i begge hulene fra før, jeg har idag kun temp alarm, men vil ha mulighet til og lese av temp så jeg kan reagere før temp allerede er for høy og alarm går... Sitér dette innlegget Link to post
Vesterskog Svart 30.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2018 Det er helt fornuftig syns jeg. Jeg gjorde akkurat det samme for en liten stund siden. Kjøpte en nokså rimelig biltema temp-måler, måtte selvfølgelig ha overgang på gjengene. Men ettersom du har to givere, en "thermo-monitor" og en "temperature-sensor", er begge koplet til noe pr i dag? Den ene er jo til alarm, er den andre ikke koplet til noe? Har du sjekket hva "Group 30" er for noe? (Står under punkt 5 i sprengskisse) Om det er usikkert med hva du har og du ikke ønsker å forske i det, kan kanskje en mulighet være å bruke pluggen (item 2) til en sensor? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.November.2018 Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 Nr 5 er til varsellys og alarm som du allerede har. Nr 8 er til tempmåler. Motoren leveres med to instrumentpanel, et med bare turteller og varsellamper, og et med temp og oljetrykkmåler i tillegg. Motoren er klargjort for begge panelene og derfor er begge tempgivere montert. Du kan koble deg til den giveren som allerede er der, men forsikre deg om at instrumentet du kjøper samarbeider med giveren. Ledningen finner du i plugg nr 11 i kontakten og er lys brun, men kan være like enkelt og strekke ny ledning helt fra giveren og opp til instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 1.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2018 hegra skrev for 1 time siden: Nr 5 er til varsellys og alarm som du allerede har. Nr 8 er til tempmåler. Motoren leveres med to instrumentpanel, et med bare turteller og varsellamper, og et med temp og oljetrykkmåler i tillegg. Motoren er klargjort for begge panelene og derfor er begge tempgivere montert. Du kan koble deg til den giveren som allerede er der, men forsikre deg om at instrumentet du kjøper samarbeider med giveren. Ledningen finner du i plugg nr 11 i kontakten og er lys brun, men kan være like enkelt og strekke ny ledning helt fra giveren og opp til instrumentet. Tusen takk dette var nyttig :D Tullete å sette giver med kabler og alt men ikke instrument! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.