Jannmar Startet 29.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2018 Hei, Jeg vil montere en bryter mellom batteri og teinehaler. Jeg ønsker også ha en varsellampe, dvs. en ledlampe som lyser når strømmen til teinehaleren er påslått. Kan jeg koble det så enkelt som på denne tegningen, eller må jeg ha noen form for duppeditt mellom lampa og påkoblingspunktet for lampa? (For å gjøre tegningen så enkel som mulig har jeg ikke tegnet inn sikringer). Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 29.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 En LED trenger en strømbegrenser i form av en motstand i serie. En LED-lampe har gjerne denne innebygd, er det en ren diode du vil bruke er typisk en 1/4 W 330ohms motstand riktig, om det er 12V du har. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 30.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 SamH skrev for 20 timer siden: En LED trenger en strømbegrenser i form av en motstand i serie. En LED-lampe har gjerne denne innebygd, er det en ren diode du vil bruke er typisk en 1/4 W 330ohms motstand riktig, om det er 12V du har. Takker så mye for svaret :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.