Jump to content

Har lyst til å kaste bakke stativet i søppelkassen


Knallipadden

Recommended Posts

Jeg er inne i 3 sesong med bakke stativ til båten og jeg har mest lyst til å kaste det i søppelkassen. Det er vanskelig å få det til å stå fint da støtter som kan justeres til båten enten er for korte eller for lang. Jeg må sette støttende på en måte som ikke er optimal. Bena på endene er ok nok, men jeg kunne gjerne ønsket meg støtter i en A form ca midt på båten for å få optimal støtte. I stedet må jeg ha en singel støtte foran vindskjerm og en singel støtte akter inne i båten. Når det blåser godt kan de single støttende flytte på seg litt mens de på enden står relativt godt. Jeg har brukt 2x4 på bakken for å hindre at bena ikke flytter seg. Festet midten av bena til puller på båten. Har også festet en jekkestropp over mønet og festet i puller for å holde stativet nede. På midten har jeg også en jekkestropp over mønet for å holde fast. Likevel opplever jeg at singel støttene flytter seg litt. 

 

Det er også forferdelig å få på plass presenning. Noen bedre løsning enn bakke stative til snekke? 

Link to post
Share on other sites

Skru maskin, syrefaste skruer, en sag og  2/4 eller 2/2 ….og skru det sammen...

Sterkt som "fjell"...du får det akkurat slik du ønsker, og du bruker det igjen år etter år...

Ser enkelte i havnen hos oss fremdeles kjøper disse pinglete alu rør greiene...

På vindfulle Vestlandet holder det i alle fall ikke...

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har et slikt stativ av 3 × 3cm aluminiumsstenger, kjøpt hos malfix.no. Dette har jeg nå hatt i 30 år, og funker utmerket. Malfix selger dette fremdeles.

 

stativ.jpg.c6b22712f556c9555d0f19b2510761b1.jpg

 

 

 

stativ2.jpg.f7031203017f77fbb8e2ebd599186281.jpg

 

 

 

 

presenning3.jpg.cb9690ee6be1206a586601aa5c1a03ba.jpg

 

 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...