Knallipadden Startet 30.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2018 Jeg er inne i 3 sesong med bakke stativ til båten og jeg har mest lyst til å kaste det i søppelkassen. Det er vanskelig å få det til å stå fint da støtter som kan justeres til båten enten er for korte eller for lang. Jeg må sette støttende på en måte som ikke er optimal. Bena på endene er ok nok, men jeg kunne gjerne ønsket meg støtter i en A form ca midt på båten for å få optimal støtte. I stedet må jeg ha en singel støtte foran vindskjerm og en singel støtte akter inne i båten. Når det blåser godt kan de single støttende flytte på seg litt mens de på enden står relativt godt. Jeg har brukt 2x4 på bakken for å hindre at bena ikke flytter seg. Festet midten av bena til puller på båten. Har også festet en jekkestropp over mønet og festet i puller for å holde stativet nede. På midten har jeg også en jekkestropp over mønet for å holde fast. Likevel opplever jeg at singel støttene flytter seg litt. Det er også forferdelig å få på plass presenning. Noen bedre løsning enn bakke stative til snekke? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 (redigert) Skru maskin, syrefaste skruer, en sag og 2/4 eller 2/2 ….og skru det sammen... Sterkt som "fjell"...du får det akkurat slik du ønsker, og du bruker det igjen år etter år... Ser enkelte i havnen hos oss fremdeles kjøper disse pinglete alu rør greiene... På vindfulle Vestlandet holder det i alle fall ikke... Redigert 30.Oktober.2018 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 30.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 Er det noen som har et eksempel på selvlaget stativ til snekke? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 (redigert) Jeg har et slikt stativ av 3 × 3cm aluminiumsstenger, kjøpt hos malfix.no. Dette har jeg nå hatt i 30 år, og funker utmerket. Malfix selger dette fremdeles. Redigert 30.Oktober.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dr Nelson Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 (redigert) Selv har jeg brukt 2x2 og noen rørklammer med gummi fra biltema. Støtt som fjell. Kan vel festes i halegatt og div andre plasser på en snekke og. Redigert 30.Oktober.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2018 Et annet tips, som du ikke har fått av meg...om du står på asfalt..Et par lange skruer gjennom 2x4 og ned i asfalten. (jeg har så klart aldri gjort dette) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.