Jump to content

Lakkering på innsiden av båten


kvast

Recommended Posts

Da har jeg kommet så langt at jeg skal lakkere innsiden av båten, derfor spør jeg hvordan gjør jeg dette? Trenger man å bruke sprøyte eller kan man rulle på? Hvilket stoff skal jeg kjøpe? Må innsiden slipes ned eller kan man male oppå det gamle? Legger til noen bilder slik at dere kan se. Ble litt mange spørsmål på en gang, men men.

 

Innsiden

Link to post
Share on other sites

Siden innsiden din ikke er glattslipt ser jeg ingen hensikt i å sprøyte. Bruk rulle og Bengalakk. Det gjorde jeg på fribordet, hvit skumplastrulle og skumplastfordriver, ble helt strøkent på en 25 år gammel båt. Skal rubbe opp til våren og regner med at glansen da blir enda bedre.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg kommet så langt at jeg skal lakkere innsiden av båten, derfor spør jeg hvordan gjør jeg dette? Trenger man å bruke sprøyte eller kan man rulle på? Hvilket stoff skal jeg kjøpe? Må innsiden slipes ned eller kan man male oppå det gamle? Legger til noen bilder slik at dere kan se. Ble litt mange spørsmål på en gang, men men.

 

Innsiden

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tror egentlig at du må gi deg selv de fleste svarene. Alt avhengig av hvor fin finish du vil/skal ha.

Først av alt må du vel fjerne alt av gammelt støv og løst materiale, deretter avfetting grunning, sparkling og pussing. Hvor nøye du sparkler og pusser vil bestemme hvor glatt og fint du får sluttresultatet, det er dette som er selve jobben, lakkeringen til slutt er bare prikken over i'en. Forøvrig skal det nevnes at slikt arbeid du beskriver er behørig drøftet mange ganger tidligere på Baatplassen. Søker du på "lakkering" eller "sparkling" vil du finne maaaaaange tråder å lese! Lykke til!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...