nordan family 27 Svart 5.November.2018 Link til dette innlegget Svart 5.November.2018 Har også varmepumpe i el-bilen. Varmen reduserer estimert kjørelengde kun med noen få kilometer. Men batteriet i elbilen holder vel en litt annen spenning enn båtbatteriet... Regnestykket til Lars er kanskje litt drøyt? Med 4 kw på i min båt skal det være veldig kaldt ute uten at det blir badstu inne. Tror fort jeg kunne slengt inn et batteri eller to til for å ha en varmepumpe på om natten - jeg sover aldri med dieselvarmer på. Trenger da ikke 20 grader med sovetemperatur. Ønsker prosjektet velkomment, jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 5.November.2018 Link til dette innlegget Svart 5.November.2018 Oppvarming i båt med batteri som energikilde er nok ikke særlig realistisk varmepumpe eller ikke. Selv om en kun trenger 1 kw og har en god varmepumpe vil den jo trekke mer en 20A fra batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.