2556cb Startet 4.November.2018 Link til dette innlegget Startet 4.November.2018 Vurderer og splitte batteribanken pga vektfordeling til begge sider i båten. Dette gjelder forbruksbatteriene, slik at det blir 2 stk på hver side i båten. Får da ca 2,5m ledninger mellom dem. Vil det bety noe med så lange ledninger mellom? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Er kablene mellom de to bankene grove nok og plusser og minuser kobles fornuftig, går det bra. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ttor Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 Bare pass på at de har like kort/lang vei til ladekilde og forbruk så belastning blir jevn. Eventuelt kobles i parallell, med forbruk fra plus på en side og minus på andre siden. Det samme med lading. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Ingen dum ide. Kombinert med en slik 1-2-begge bryter kan en del av kapasitet legges ut dersom noe går galt. Sitér dette innlegget Link to post
2556cb Svart 20.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2018 Noen som vet hvor mange mm2 kablene bør være? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 20.November.2018 Link til dette innlegget Svart 20.November.2018 Skulle valt 70 kvmm kabel och 'kortslutnings-säker förläggning', dvs klätt in varje kabel i rör eller flexi-slang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.