Baug Startet 5.November.2018 Link til dette innlegget Startet 5.November.2018 Skal installere elektrisk ankervinsj i baug på en Bavaria 30 C. Er det noen som har beskrivelse av installasjonen og/eller bilder som viser plassering av vinsj og kabelføring? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Pass bare på å få nok høyde på kjetting/tau ned i dekket, så det ikke pakker seg. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
littmild Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Hei Baug! Hvilken årsmodell er det snakk om? På min 2005 mod 32 er det gjort som dette: Vertikal vinsj montert på en alu-vinkel-beslag-plate-ting som i sin tur er montert på aktre skott i kjettingkassa, dette mao, helt skjult montering, og fortsatt akseptabel fallhøyde på kjetting(men obs, det er lite plass så det kan fortsatt "tårne" seg, jeg kjører aldri vinsj opp fra fjernstyringen, men står fremme og følger med. På andre siden av skottet(i forepeaklugar) er det montert en plate som forsterkning der boltene sitter. Kablene fra vinsjen går via et hull i skottet mellom forepeaklugar og kjettingkasse oppe under dekket helt ytterst på SB side. Disse kommer ut bak skapene til høyre i dette bildet, det er mulig å demontere bakvegg i skap for å tre kabel. Deretter er kabelen tredd ned bak det høye skapet, gjennom et hull boret i skottet og inn under SB benk i salongen, der batteriet sitter. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Baug Svart 6.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Hei, Littmild! Takk for et meget godt svar. Min båt er en 2007 der utformingen av forpiggen og kjettingskassa er litt annerledes. Uansett ga informasjonen din et bra innspill til løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Baug Svart 6.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 Noen som har tilsvarende informasjon som Littmild (se over), men på en Bavaria 30 C 2007? Sitér dette innlegget Link to post
Busk Svart 6.November.2018 Link til dette innlegget Svart 6.November.2018 (redigert) Sjekk en maken båt. Min er montert fra fabrikk. Har ikke bilder nå. Men må følge med for kjettingen bygger seg opp. Stopper og graver ned med båtshake. 8 mm galv kjetting 50 meter. Redigert 6.November.2018 av Busk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.