Jump to content

Kalesje på ved vinterforvaring

MR Swe

Recommended Posts

Hei,

Har vart så heldig tidligere at fått ha båten i en låve under vintern.
Men i år må jeg ha den ute og har kjøpt stativ og pressening får sette opp "telt"

Men da er spørsmålet om jeg skal ha kalesjen på under den presingen jeg har over båten.. Med andre ord.. Kalesje..Pressingen som ligger over hela båten--stativ med pressening over.

Blir det for tett? kansje bedre ta bort kalesjen?

Jeg har en gammel kalesje som jeg setter på og så trekker over en formsydd presenning. Har en god del fuktslukere inn i båten (Baltic). Det blir ganske så tett men ser ingen vits i å ha fuktsluker pluss luft gjennomtrekk. Funker fint hos meg.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Hei.

Vil ikke anbefale å ha kalesja på under presenninga. Du kan risikere at presenninga sliter hull i kalesja på hjørnene ved bøylene. Ta av kalesja, spenn opp bøylene med et egnet tau, og legg over ei tynn billig presenning. Denne vil hjelpe mot støv o.l, og kondens dråper fra den ytterste presenninga vil renne vekk  fra båten og ikke inn i. Har gjort det slik i alle år. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...