MR Swe Startet 9.November.2018 Link til dette innlegget Startet 9.November.2018 Hei, Har vart så heldig tidligere at fått ha båten i en låve under vintern. Men i år må jeg ha den ute og har kjøpt stativ og pressening får sette opp "telt" Men da er spørsmålet om jeg skal ha kalesjen på under den presingen jeg har over båten.. Med andre ord.. Kalesje..Pressingen som ligger over hela båten--stativ med pressening over. Blir det for tett? kansje bedre ta bort kalesjen? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.November.2018 Link til dette innlegget Svart 9.November.2018 Ser for meg at det kan bli mye støv og dritt om du lar båten stå uten...? Hva med å ha den på men noen panel åpne for lufting? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 9.November.2018 Link til dette innlegget Svart 9.November.2018 Jeg har en gammel kalesje som jeg setter på og så trekker over en formsydd presenning. Har en god del fuktslukere inn i båten (Baltic). Det blir ganske så tett men ser ingen vits i å ha fuktsluker pluss luft gjennomtrekk. Funker fint hos meg. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
furhan Svart 9.November.2018 Link til dette innlegget Svart 9.November.2018 Jeg tar av kalesjen. Gir god lufting og båten må uansett vaskes til våren. Ingen fuktslukere noe sted. Lar puter og alt ligge i båten (i forkabinen med en 300watt ovn som står på 5 grader). Har en Scand Baltic. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Petrell Svart 10.November.2018 Link til dette innlegget Svart 10.November.2018 Hei. Vil ikke anbefale å ha kalesja på under presenninga. Du kan risikere at presenninga sliter hull i kalesja på hjørnene ved bøylene. Ta av kalesja, spenn opp bøylene med et egnet tau, og legg over ei tynn billig presenning. Denne vil hjelpe mot støv o.l, og kondens dråper fra den ytterste presenninga vil renne vekk fra båten og ikke inn i. Har gjort det slik i alle år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.