Eran Svart 5.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2019 Hei, Dersom du skal ha logo til skrogsiden, kan det bestilles i flere format og farger fra dekaltrim.nu Jeg har brukt de selv, funka det Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 5.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2019 Eran skrev for 5 timer siden: Hei, Dersom du skal ha logo til skrogsiden, kan det bestilles i flere format og farger fra dekaltrim.nu Jeg har brukt de selv, funka det Takk for svar, dette skal jeg sjekke ut???? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 5.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2019 Idag har jeg fått handlet inn en del. Har fått kjøpt LED-lys som skal monteres under u sofa og to ute på badeplattformen. Har også fått kjøpt en septiktank på 40L som skal monteres og fått kjøpt adapter for utsug og pumpe til denne. Jeg har idag begynt jobben med å bytte dashbord. Kjøpte en pleksiglass plate fra Biltema som jeg merket opp hvor Carlingsswitschene skulle stå. Kom ikke så langt med å skjære ut men jobben fortsetter imorgen, skal foilere dette i karbonfiber. Har også fått demontert gammelt bryterpanel og det var på tide og få ut, det var mange irra knapper så da er det ikke rart jeg ikke fikk forskjellige dubititer til å fungere, men nå fungerer dette. Fikk skjært av lanternekontrollen så denne kan brukes på det nye dashbordet. Denne står det windy på så tenkte det var litt kult å beholde litt av det gamle orginale også. Nytt dashbord lages: Kjøpt inn tre nye batterikasser: kabler til LED-lys legger i pexrør: demontering av gammelt dashbord: Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Imponerende ! stå på , spennende å følge denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 6.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Ble ferdig med dashbord idag, har ikke fått limt fast knappene enda men fått prøvemontert, ble veldig fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 8.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2019 Har idag lagt pex rør til LED lysene samt trekt kabler. Synes det ble veldig bra og ser veldig ryddig ut når det ligger i rør og rørene er festet med stripsplater. Har lagt opp 4 rør da jeg skal ha fire LED lys. Det blir to ute på badeplattformen, og ett i hver kasse under u sofa. Har også gått over meste parten av det elektriske og alt av kabler og koblinger seg bra ut. Planen er å kanskje få kjøpt inn teakplater løpet av uken og sett på motor. Nye batterikasser ble også montert, ser bra ut i motorrom nå. Pexrørene stripset på plass Batterikasser montert samt ny folie bak Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 8.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2019 Litt flisespikkeri fra meg... Er ikke Pex rør, men K-rør eller korrugert rør som det fulle navnet er. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 9.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2019 Imponerende innsats. Dette blir bra Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 9.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2019 MorganX skrev for 17 timer siden: Litt flisespikkeri fra meg... Er ikke Pex rør, men K-rør eller korrugert rør som det fulle navnet er. Hehe, takk for korrigering. Skal få rettet opp men dere skjønte vel meningen TerjeFjern skrev for 2 timer siden: Imponerende innsats. Dette blir bra Takk for det?? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 10.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2019 Har idag fått montert bryterpanel til baugpropell og trukket kabel frem til skottet foran i baugen. På denne W8000 fant jeg ut at det lønte seg å trekke kabelen bak kjøleboks, deretter borret jeg meg inn til byssa med et hulborr og trakk kabelen videre i skottene under senga frem til fremste skott i baugen. Motok idag også pakke fra posten, kjøpte et ubrukt origo 3000 på Finn da det manglet kokeapparat i båten. Når det gjelder pluss og minus kabel til baugpropell så har jeg tenk til å legge opp 50mm2 kabel med egen hovedstrømbryter og sikring ved batteriet. Er det best å koble baugpropellen på start eller forbruktbatteriene? Høres planen min bra ut eller er det noe som dere ville gjort annerledes. Ser ut som om ankervinsjen foran på dekk er bare brukt 30mm2 kabel men tror dette vil bli for lite. Slik det er nå så er det et start batteri og to forbruksbatterier der ankervinsjen er koblet på forbruksbatteiet. Kan også meddele at til uka går turen for å se på motor. Bryterpanel monteres: Origo 3000 Dashbord er ferdig trekking av bryterpanelkabel til baugpropell, bilde er fra nederste skuff i byssa Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 12.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2019 Har idag fått fjernet den planken som er støpt inn som VDO føleren sto på. Denne var plastret med hvertfall 3-5cm glassfiber så det var en skikkelig drittjobb å fjerne denne, men Bosch multikuttern gjorde jobben. Fikk etter dette pusset ned gelcoaten ca 10cm så plastring av tunnelen skal få skikkelig feste. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 15.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2019 Hei Har selv renovert en 91 Windy 8000 for noen år siden. Send meg en PM så kan jeg evt sende bilder om det er interessant. (Så slipper du at jeg drukner tråden din i mine bilder...) JE Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 Ser utrolig flott ut? joern-eo skrev On 15.1.2019 at 12.51: Hei Har selv renovert en 91 Windy 8000 for noen år siden. Send meg en PM så kan jeg evt sende bilder om det er interessant. (Så slipper du at jeg drukner tråden din i mine bilder...) JE Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 17.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2019 (redigert) Har nå fått tak i motor. Falt for en Volvo Penta V8 5L på 300hk. Det er en 2005 model motor utstyrt med DPS drev. Motor skal ha gått i underkant av 100timer i ferskvann og alt av service er utført hvert år på marina, tror og håper dette vil bli en konge motor. Noen kommentarer, hva tenker dere? Redigert 17.Januar.2019 av filip_skau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2019 Hei joern-eo takk for bilder du sendte over. Hva slags produkter brukte du til teaken, ser veldig bra ut og de kassene ved styrekonsoll og passsasjersete har du bygget dem selv? Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2019 Her er noen bilder av motor forøvrig. Den står nå uten manifoller og raisere. Det er ikke noe rust på motor og den ser veldig fin ut i lakken, den har stått i en draco 23. Skal prøve å få hentet motor og drev så fort som mulig. Har noen her inne noen tanker om motorvalget vårt? drevet skal få ny grå VolvoPenta lakk??? Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Du har i hvert fall fått deg en motor som det er relativt lett å få deler til. Kjent installasjon, elektronisk tenning ser det ut til. Hvilken forgasser sitter det på den? Var litt uskarpt det første bildet, så det er vanskelig å si noe om innsuget. Best med Edelbrock eller Weian. Kraft bør det være nok av. Forbruk avhenger av bruken selvsagt, greit i plan på cruise vil det vel kanskje ligge på rundt 25L i timen kanskje. Tror du blir fornøyd, greit støynivå også på disse. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 20.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2019 Hei Til teaken er det brukt Epifanes. Tror det ble 10 strøk Teaklakk blank med mellomsliping etter 5 strøk. Deretter 2 eller 3 strøk silkematt. Kassene bygde jeg selv ja. Spennende motor! Blir jo vesentlig mer liv enn min 200 hk VP..... Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 21.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2019 pero skrev for 13 timer siden: Du har i hvert fall fått deg en motor som det er relativt lett å få deler til. Kjent installasjon, elektronisk tenning ser det ut til. Hvilken forgasser sitter det på den? Var litt uskarpt det første bildet, så det er vanskelig å si noe om innsuget. Best med Edelbrock eller Weian. Kraft bør det være nok av. Forbruk avhenger av bruken selvsagt, greit i plan på cruise vil det vel kanskje ligge på rundt 25L i timen kanskje. Tror du blir fornøyd, greit støynivå også på disse. Det er elektronisk tenning ja, er usikker på forgasser type, satser på at det er mer enn nok kraft. Blokka til denne er samme som er brukt på både mercruiser og VP så deler er det lett å få tak i og ikke minst lette å skru på. joern-eo skrev for 12 timer siden: Hei Til teaken er det brukt Epifanes. Tror det ble 10 strøk Teaklakk blank med mellomsliping etter 5 strøk. Deretter 2 eller 3 strøk silkematt. Kassene bygde jeg selv ja. Spennende motor! Blir jo vesentlig mer liv enn min 200 hk VP..... Sater på å få teaken like fin som din ble. Har selv planlagt å bygge kasser, brukte du teak til dette eller? Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 21.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2019 Javisst. Det er heltre teak. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 24.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2019 Har ikke fått gjort så mye den siste uken på grunn av kulda. Har smått begynt å planlegge septik opplegget. Har kjøpt en tank på 40L som jeg vurderer å bare ha utsug til via septikstøvsuger som er rundt om i båthavnene. Eller så skal jeg montere en Y ventil slik jeg gjorde i Nidelven slik at jeg kan både pumpe og suge ut dritten, hva hadde dere gjort? Kan også meddele dere at jeg har blitt intervjuet av Båtmagasinet som skal lage en reportasje om at jeg som 16åring pusser opp båter. Denne reportasjen kommer ut i Mai en gang. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 27.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2019 Ferdig med bryterpanelet. Har også trekt kabler til baugpropellen. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 31.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2019 @filip_skau - nok en imponerende tråd! Nidelven ble bra - og denne ser ut til å bli enda bedre! Angående septiken ville jeg lagt både til dekksforskruvning og direkte til sjø. 40 liter er ikke så mye, og kjipt å få full tank om man er langt borte fra havn med suger. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
filip_skau Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 (redigert) Hei er det noen her inne som vet om tolken man bruker til å justere høyden på motor blir riktig i forhold til drivakselen fra drevet om denne er samme på Volvo SX/dps som bravo/mercruiser drevene? Redigert 1.Februar.2019 av filip_skau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjl Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Jeg kjøpte på Ebay til Mercruiser. passer min dps 2005 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.