boatowner Startet 13.November.2018 Del på Facebook Startet 13.November.2018 Hei Er det noen som vet om noen som kan ta service på disse eller eventuelt noen her inne som kanskje hjelpe til med og få liv i den mot litt betaling eller noen pils? Har prøvd og fikse den i 3 uker og nå gir jeg opp snart opp ovnen da den nekter og fyre. Har renset alt av deler flere ganger og den vill kun brenne ca 15-20 timer etter hver rens. Litt hast merker jeg nå da det blir minus grader til uken. Mvh Boatowner Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.November.2018 Del på Facebook Svart 13.November.2018 (redigert) Hvis du ikke får tak i noen lokalt kan det jo gå an å ta kontakt med Glembring direkte for råd. Var i kontakt med dem selv for noen år siden, skikkelige serviceinnstilte folk. Ellers; Hva er det du har renset? Brennkammeret? Regulatoren? Har du sjekket lufttilførselen? Tar ovnen forbrenningsluft innenfra båten må en ventil og to stå åpne slik at ovnen får luft. Hvordan er flammen når ovnen først brenner? Farge på flammen? Stiger flammen inni brennkammerets ringer? Har du sjekket dieseltilførselen? Dieselpumpe for å få trykk nok eller har du falltank? Når kaminen slukker, gir regulatoren fremdeles diesel, eller stenger den av? Når ovnen er kald igjen og du skrur på regulatoren, kommer dieselen da, eller har den nå «låst» seg slik at du ikke får diesel og dermed får fyr igjen? Hvis så er tilfelle mistenker jeg regulatoren. Når det gjelder rens av selve brennkammeret så har jeg hatt en Glembring på 4kw i daglig drift siden 2011 og ikke renset den ned til stålet enda. Har kun gått over lett med en stålkost nedi der og så støvsugd ut dette. Ovnen er i bruk hver kveld/natt og døgndrift hvis det er frost. Fordelen med litt koks i bunn er under opptenning da man kan stikke en peislighter direkte ned i koksen når dieselen kommer for å tenne. Og hvis det blåser og det uheldigvis skulle slå ned i pipa og flammen slukke vil glør i koksen kunne antenne dieselen igjen, hvis brennkammeret er varmt. Redigert 13.November.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boatowner Svart 14.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2018 Hei Ja alle deler er renset og det kommer ikke noe diesel ut til brenner så regulatoren er hva jeg mistenker også. Er Falltank. Flammen er gul og stilte litt opp på med den lille skruen da ble den orange og mye sot så stilte den tilbake. Koks har jeg ikke prøvd med skal sjekke ut det. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.November.2018 Del på Facebook Svart 14.November.2018 (redigert) Koks som i sotlag fra forbrent diesel, altså ikke tilført koks i form av pellets eller lignende Kommer det diesel fram til regulatoren, men ikke videre er det nok regulatoren ja. Ville som sagt ha kontaktet Glembring hvis du ikke finner lokale eksperter til å hjelpe deg. Litt avhengig av type regulator kan det være en god del deler å holde styr på. Redigert 14.November.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boatowner Svart 16.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2018 Nå gir jeg opp denne ovnen den vill rett og slett ikke fyre og jeg trenger en servicemann til jobben. Noen som vet om noen i Oslo området ? har ikke bil eller tilgang på det så om noen vet om noen som kan ta service på stedet hadde det vært supert. Har prøvd og google og kun funnet Shelby Teknik men de har ikke noen service mann. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.November.2018 Del på Facebook Svart 16.November.2018 Er disse ovnene veldig spesielle i komstruksjonen sammenlignet med «gammeldagse» oljekaminer i privatboliger. Kanskje noen hos Varmefag eller tilsvarende firmaer kan bistå? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BØstrøm Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 Du har 2 skruer på regulatoren. Disse er for innstilling av minimum og maksimum. Tipper du må skru minimumsskruen opp en omdreining, eller en halv. Har du fått vann i regulatoren, må du brenne dette bort, ved å blande inn rødsprit. Hvor ligger båten? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 Høres ut som urenheter i drivstoff, vann eller rusk i tanken. Rengjøring av drivstofftanken, rensing av sil i flottørhus vil ofte hjelpe. Kan være lurt å løfte opp flottørmekanismen og tørke rent i flottørkammeret. Det er en enkel og primitiv konstruksjon på disse ovnene, så dette kan selv far fikse!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.