Gullfisk Startet 17.November.2018 Del på Facebook Startet 17.November.2018 Noen som har tips/erfaring med elektronisk trolling funksjon på KMH61A gir, på Yanmar 6LY3. Den går i trolling modus på display når bryteren betjenes, men responderer ikke på justering av min og max propellakselhastighet i kalibreringsmenyen. Virker å være fullt innkoblet uansett. Har ikke funnet noe verksted manual for gir og trolling ventil enda. Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 Hei En stund siden skrev jeg dette på faceboksiden vår på Viknesforumet. Meld deg gjerne inn om du har slik båt. Så langt virker sluregearet slik «noenlundeokgreitnok», lite utslag på gearhendelen, varierende slurefunksjon på spenningsvariasjoner (bruk av baug og/eller hekktruster). Opp med luka og vrikke på solenoiden osb. Tror det er viktig å bruke denne aktivt! Inn og ut av båthavn, fiske osv, «use it or lose it» Ikke noe fullgod løsning men er det montert syns jeg det bør virke ? Sluregear som ikke virker. Ser det er mange som har problemer med denne ventilen, dvs problemet er egentlig solenoiden eller aktuatoren. Typisk er at denne "henger" slik at gearet ikke slurer, ved å slå lett på eller vrikke forsiktig vil den kunne virke igjen...for en stund. Jeg har prøvd det meste, skiftet filteret, skiftet olje og rengjort silen. Fått overhalt ventilen, rekalibrert uten at dette har vært til hjelp. Neste var å kjøpe ny solenoid til fantasipris kr 13000 hos Yanmar ? Etter å ha snakket med Bo hos Viknes ser det ut til at denne karen har mest peiling på dette. Vi prøvde å kalibrere ventilen der min og max prop settes til hhv30 og 90 % istedetfor de verdiene Yanmar angir. Har enda ikke fullstendig friskmeldt sluregearet, men etter 3 dager ser dette lovende ut, fungere faktisk så langt? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2018 Får ingen reaksjon, så kan nok være den henger ja. Skulle gjerne hatt noen tegninger hvordan den evt taes ut og hvordan den styres/testes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.