925Riviera Startet 18.November.2018 Del på Facebook Startet 18.November.2018 Hei jeg skal bytte ut tempmåler.....voltmeter......turteller......tankmåler på snekka men er det noen her som har skjema for oppkobling på de forskjellige instrumentene. Umulig og følge de gamle ledningen Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Koblings skjema følger vel med nye instrumenter tenker jeg. Å der står det normalt tydelig hvordan disse skal kobles. Ellers så hjelper det nok også å fortelle hvilken motor du har. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Dinamo Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Instrumenter og instrumenter, det er so mangt. Det kan vera individuelle instrumenter, eller ein instrumentpakke med ein databuss av noka slag, Sistnevnte kan eg ingenting om. Men fortel om hvilken motor du har, gjerne litt bilder av motoren, so må det gå an å laga eit skjema for desse instrumenta, til deg. Ellers so meiner eg at gamle ledninger er lite å samla på, når du skifter sopass mykje, det er berre å røska vekk og leggja nytt, slik at du veit med deg sjølv at ledningane er nye, so du kan skylda på meg når det ikkje virker. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 (redigert) og bak på dem gamle instrumentene står det som regel merket med + - og s, dette står som regel på dem nye instrumentene også eller i brukerveiledning/koblingsskjema som følger med instrumenter, eneste det kan hende du må gjøre er å bytte følerer også, spes oljetrykk, vanntemp og noen ganger føler for tankmåler også, er ledningsnettet bra, så kan det brukes, er ledningsnett i dårlig stand, så byttes det hele veien, men greit og vite hva motor du har, det ligger mange koblingsskjemaer på nett tilgjengelige, husk å merk alle ledninger med navn og hva hver ledning går til, da er det mye letter å få koblet opp igjen dem nye instrumentene Redigert 18.November.2018 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.