Karlsenkystfiske Startet 19.November.2018 Del på Facebook Startet 19.November.2018 Holder på å skifte gir og har funnet et som passer høvelig bra. Det har imidlertid en del lavere utveksling: 2.2:1 vs 3.0:1 Jeg har vridbart propellanlegg og mulighet for sluring på gearet. Da må det vel gå bare fint å gå ned litt på utvekslingen? Trenger jo ikke ha vingene helt "påskrudd". Kan jo også redusere omdreiningene med slureventilen? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.November.2018 Del på Facebook Svart 19.November.2018 Problemet her er at du kommer til å miste en god del fart. Du må ha en del mer på vingene for å oppnå samme fart, og du må sjekke om propellen er beregnet for det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.November.2018 Del på Facebook Svart 19.November.2018 Tror du tenker feil vei her, bellen. Om man går ned i utveksling går propell hastighet opp. Så med vridbar propell burde dette kunne gå greit etter hva jeg kan se for meg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 19.November.2018 Del på Facebook Svart 19.November.2018 Ser at jeg var litt rask på labbene, ja. Jeg trodde der sto at han skulle gå fra 2,2:1 til 3,0:1. Så da er jeg enig med @index at det går helt fint å skifte. Husk at sluring som regel ikke må brukes over 1000 rpm, ellers vil lamellene brenne opp. Men det skal stå i manualen din hva som er maks rpm ved sluring. I grunnen trenger du ikke sluregir når du har vribar propell, for vribart er desidert best å bruke ved fisking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.