rarnfinn Startet 21.November.2018 Link til dette innlegget Startet 21.November.2018 Hei, Jeg trenger ei ny jolle som jeg bruker frem og tilbake til hytta. Turen tar bare 3 minutter og er aldri i særlig sjø. Er som regel alene i båten eller sammen med en av ungene. Mine kriterier er som følger: 1. Selvlensende. 2. Håndspeed. Dvs ikke noen konsoll. 3. Helst 12 fot. 4. Må gå i plan med 2 voksne. 5. Pris: Maks 20.000. Noen som har noe å anbefale? Det gjør ingenting om båten er gammel, men det må være en OK motor. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Pioner har vel en selvlensende en på 13-14 fot. Burde fungere utmerket sammen med en 9,9 f.eks. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Vår River 350, med 9,9/15 hk planar fint med to vaksne. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Hei @rarnfinn! Vi kjøpte en 12 fot Pioneer i våres for å ha som slepejolle. Litt av poenget var at den skulle kunne ros av ungene, og at den skal romme hele familien. Den er selvlensende. Det satt en Yamaha 9,9 sport på hekken som var bygget om til 20, og med den trekker den lekende lett opp i plan. Styrekonsollen plukket jeg vekk, den er bare i veien. Jolla oppfyller nok dine krav bortsett fra på pris. Dette var en 2017 modell. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 (redigert) Komodo skrev On 21.11.2018 at 9.31: Hei @rarnfinn! Vi kjøpte en 12 fot Pioneer i våres for å ha som slepejolle. Litt av poenget var at den skulle kunne ros av ungene, og at den skal romme hele familien. Den er selvlensende. Det satt en Yamaha 9,9 sport på hekken som var bygget om til 20, og med den trekker den lekende lett opp i plan. Styrekonsollen plukket jeg vekk, den er bare i veien. Jolla oppfyller nok dine krav bortsett fra på pris. Dette var en 2017 modell. Vis hele sitatet I svarte er det du har framme på jolla? Lignet mestenkelig på solseng Redigert 21.November.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Ja, den har solseng/høy tofte framme. Jentungen liker den Husk at vi bor i den kommunen i landet med flest soldager, da er det viktig at selv jolla har solseng Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Komodo skrev On 21.11.2018 at 9.45: Ja, den har solseng/høy tofte framme. Jentungen liker den Husk at vi bor i den kommunen i landet med flest soldager, da er det viktig at selv jolla har solseng Vis hele sitatet Åja, er det høy toft det heter Soldager, jaja. Hadde dere ikke hatt all denne isen så kunne dere jo fått brukt båtene litt og ikke bare noen få måneder rundt midtsommer . Nei, takker meg heller til muligheten til å bruke båten hele året Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Kremt, nå må jeg dessverre korrigere deg litt her mr. Kjellg. Her vi holder til utenfor Glommas utløp legger isen seg sjeldent. Borg Havn Øra i Fredrikstad er kjent som en av Norges beste havner, nettopp fordi den alltid er isfri. Så du må ikke være så rask med konklusjonene om alt sør for moralsirkelen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Komodo skrev On 21.11.2018 at 10.01: Kremt, nå må jeg dessverre korrigere deg litt her mr. Kjellg. Her vi holder til utenfor Glommas utløp legger isen seg sjeldent. Borg Havn Øra i Fredrikstad er kjent som en av Norges beste havner, nettopp fordi den alltid er isfri. Så du må ikke være så rask med konklusjonene om alt sør for moralsirkelen Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Ikke så mange i denne størrelsen som er selvlensende.. Sønnen har en Troll 325 som er selvlensende men får da naturligvis høy dørk! smatidig er det ganske bra V-bunn så den er litt rank, men tar igjen på sjøegenskaper.. at den er lett vil jeg ikke si.. veldig tung 11foter, men det var jo en slik båt med de kriteriene vi ønsket Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.