Jump to content

Liten lett selvlensende båt.

rarnfinn

Recommended Posts

Hei,

Jeg trenger ei ny jolle som jeg bruker frem og tilbake til hytta. Turen tar bare 3 minutter og er aldri i særlig sjø. Er som regel alene i båten eller sammen med en av ungene.

Mine kriterier er som følger:

1. Selvlensende.

2. Håndspeed. Dvs ikke noen konsoll.

3. Helst 12 fot. 

4. Må gå i plan med 2 voksne.

5. Pris: Maks 20.000.

Noen som har noe å anbefale? Det gjør ingenting om båten er gammel, men det må være en OK motor.

Hei @rarnfinn!

Vi kjøpte en 12 fot Pioneer i våres for å ha som slepejolle. Litt av poenget var at den skulle kunne ros av ungene, og at den skal romme hele familien. Den er selvlensende. Det satt en Yamaha 9,9 sport på hekken som var bygget om til 20, og med den trekker den lekende lett opp i plan. Styrekonsollen plukket jeg vekk, den er bare i veien. Jolla oppfyller nok dine krav bortsett fra på pris. Dette var en 2017 modell.

DSC_5495.JPG.afa6fd6482ae24e9afefe676574ab9f1.JPG

Komodo skrev 10 minutter siden:

Hei @rarnfinn!

Vi kjøpte en 12 fot Pioneer i våres for å ha som slepejolle. Litt av poenget var at den skulle kunne ros av ungene, og at den skal romme hele familien. Den er selvlensende. Det satt en Yamaha 9,9 sport på hekken som var bygget om til 20, og med den trekker den lekende lett opp i plan. Styrekonsollen plukket jeg vekk, den er bare i veien. Jolla oppfyller nok dine krav bortsett fra på pris. Dette var en 2017 modell.

I svarte er det du har framme på jolla? Lignet mestenkelig på solseng :wink:

Redigert av Kjellg (see edit history)
Komodo skrev 7 minutter siden:

Ja, den har solseng/høy tofte framme. Jentungen liker den :thumbsup: Husk at vi bor i den kommunen i landet med flest soldager, da er det viktig at selv jolla har solseng :lol: 

Åja, er det høy toft det heter :giggle:

Soldager, jaja. Hadde dere ikke hatt all denne isen så kunne dere jo fått brukt båtene litt og ikke bare noen få måneder rundt midtsommer :giggle:.

Nei, takker meg heller til muligheten til å bruke båten hele året :yesnod:

Kremt, nå må jeg dessverre korrigere deg litt her mr. Kjellg. Her vi holder til utenfor Glommas utløp legger isen seg sjeldent. Borg Havn Øra i Fredrikstad er kjent som en av Norges beste havner, nettopp fordi den alltid er isfri. Så du må ikke være så rask med konklusjonene om alt sør for moralsirkelen :wink:

Komodo skrev 2 minutter siden:

Kremt, nå må jeg dessverre korrigere deg litt her mr. Kjellg. Her vi holder til utenfor Glommas utløp legger isen seg sjeldent. Borg Havn Øra i Fredrikstad er kjent som en av Norges beste havner, nettopp fordi den alltid er isfri. Så du må ikke være så rask med konklusjonene om alt sør for moralsirkelen :wink:

:thumbsup:

Ikke så mange i denne størrelsen som er selvlensende.. Sønnen har en Troll 325 som er  selvlensende men får da naturligvis høy dørk! smatidig er det ganske bra V-bunn så den er litt rank, men tar igjen på sjøegenskaper.. at den er lett vil jeg ikke si.. veldig tung 11foter, men det var jo en slik båt med de kriteriene vi ønsket

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...