snolken Startet 24.November.2018 Del på Facebook Startet 24.November.2018 hei.har en suzuki 9,9 som var under vann i høst.i sjø,men med mye ferskvann.tok den opp ,og til verksted der jeg utførte de operasjonene de brukte for slikt.etter dette startet motoren ,og gikk fint.hadde den i garasjen hengende i stativ,og staret den ca tredje hver dag,og gikk fint.fikk den ned på båten,den startet,men fikk ikke fullt pådrag.etter denne korte kjøreturen startet den igjen,og går en liten stund men tåler ikke at gassen brukes.tok den opp i garasjen igjen og satte den i benk.prøvde å holde to fingre foran luftinntaket,da går den nesten helt fint,og tåler å få gasspådrag,dog med noe ujevn gange til det blir høyt turtall.noen som vet hvordan dette kan løses.. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Høres ut som møkk i forgasser.Rens forgasser skikkelig. Du må gjerne prøve ett par ganger for å få ut driten. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Hakkannen Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Lån deg/kjøp deg en ultralydsvasker. Den gjorde underverk for forgasserne til motorene mine! Vurderte legge min ut på finn.no da jeg var ferdig, men så kom jeg fram til at den også er veldig kjekk å ha til ultralydsvask av andre ting enn forgassere? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Du kommer også langt med avfetting og trykkluft. I ditt tilfelle så vil jeg tro av forgasseren ikke er alverdens møkkete, bare det at driten ligger på rett plass. Bruker du nål for å åpne noen høl, så vær veldig forsiktig med det.. Skift gjerne bensinfilter og sjekk tank for kondens/vann i samme slengen. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Hakkannen Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 For min del ble det ikke rent nok med bare avfetting og trykkluft, prøvde flere ganger. Men det skal samtidig sies at jeg ikke staket opp dysene mekanisk på forgasserne til båtmotorene, var uheldig med en bilforgasser en gang der metallet var mykere enn jeg trodde☺️ Sitér dette innlegget Link to post
snolken Svart 25.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2018 takker for svar her.har hatt av forgasser og gjort rein en gang,med det blir nok neste steg.av med forgasser og grundig rens.det er heldigvis en grei operasjon på desse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Angående rensing av forgasser så ville jeg ikke bruker avfetting. Det er petroleumsprodukt. Legger fra seg litt fett. Jeg ville brukt forgasser rens, eller bremserens. Sitér dette innlegget Link to post
snolken Svart 25.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2018 det har jeg liggende,vil nok bruke det ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Alfa 1 Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Hva er galt med fett i forgasseren, mener at vi har blandet olje i bensinen på totaktsmotorer i flere generasjoner. Husker bare en gang jeg fikk problem hadde glemt og ha olje i bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 (redigert) Jeez, vask med avfetting og blås over med bremserens. Bensin er da også ett petroleumsprodukt? Eller kjøp ny gasser om man er fin på det. Få vekk driten i alle fall. Bensinen tar uansett det som ligger igjen. Redigert 25.November.2018 av S/Y Vega (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Sørlandet2 Svart 26.November.2018 Del på Facebook Svart 26.November.2018 Er nok mange måter å fikse ting på. Her en god video, av en kar med mange fine tips. Han har også mange andre tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.