Jump to content

Diana19, noen som har info om denne?


Mathias

Recommended Posts

Dessverre, vet ikke om noe slike sider. Diana-båtene har vel aldri vært noen volum-selger, så noe stort marked for slike sider finnes antakelig ikke. Jeg vet heller ikke om dagens Diana Boat kan hjelpe deg heller, da de ser ut til å være et forholdsvis nytt firma. Men det er jo en plass å begynne.

 

Det hadde hjulpet med et bilde av båten din, for ofte har en båttype blitt solgt under flere merkenavn. Jeg har en mistanke om at båten din kan ha blitt solgt som både Sunny og Inter også.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Tror min onkel hadde en diana 19 - har sett skroget i ettertid med mange ulike navn. Hans båt var halvfabrikata, med stor og solid vindskjerm, U-sofa akter og to langsgående benker forran førerposisjon. Grunnen til at han valgte Diana framfor andre snekker på samme størrelse, var at motoren ligger under dørk, slik at motorkassen ikke tar opp plass. Han hadde en ca 33 hk Yanmar - som vistnok var i største laget rent fysisk å få plass til.

 

Båten opplevdes som solid og trygg, og den egnet seg både til fisking og til late dager med soling.

Link to post
Share on other sites

Har noen bilde av en Diana 19??

Jada, bare et øyeblikk - må "rote" de frem.........

 

Nåda! :o)

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Såvidt jeg erindrer ble Diana 19 levert med 1-sylindret BMW diesel på 10 hk som standard.

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...