Jump to content

Diana19, noen som har info om denne?

Mathias

Recommended Posts

hallå!!

Är det ingen som vet något om märket Diana

Är tacksam för alla tips var jag ska leta

jag har frågat båthandlare i Sverige men ingen av dem har någon info

om båten.

Det jag letar efter ä bilder på inredningen i orginal

Dessverre, vet ikke om noe slike sider. Diana-båtene har vel aldri vært noen volum-selger, så noe stort marked for slike sider finnes antakelig ikke. Jeg vet heller ikke om dagens Diana Boat kan hjelpe deg heller, da de ser ut til å være et forholdsvis nytt firma. Men det er jo en plass å begynne.

Det hadde hjulpet med et bilde av båten din, for ofte har en båttype blitt solgt under flere merkenavn. Jeg har en mistanke om at båten din kan ha blitt solgt som både Sunny og Inter også.

Jeg har hørt endel positivt om båten av yrkesfiskere. Det gikk vel mest på at den var stabil og en god sjøbåt. Det er ikke Diana Boats som produserer den lenger, men jeg vet at det var et ektepar som støpte i formene, men disse var nå solgt til en tredje person.

Hei!

Tror min onkel hadde en diana 19 - har sett skroget i ettertid med mange ulike navn. Hans båt var halvfabrikata, med stor og solid vindskjerm, U-sofa akter og to langsgående benker forran førerposisjon. Grunnen til at han valgte Diana framfor andre snekker på samme størrelse, var at motoren ligger under dørk, slik at motorkassen ikke tar opp plass. Han hadde en ca 33 hk Yanmar - som vistnok var i største laget rent fysisk å få plass til.

Båten opplevdes som solid og trygg, og den egnet seg både til fisking og til late dager med soling.

Har noen bilde av en Diana 19??

Jada, bare et øyeblikk - må "rote" de frem.........

Nåda! :o)

Bilde

Bilde

Bilde

Såvidt jeg erindrer ble Diana 19 levert med 1-sylindret BMW diesel på 10 hk som standard.

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 5 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...