padledilla Startet 27.November.2018 Del på Facebook Startet 27.November.2018 Jeg har en Yanmar 75hk diesel, type 4JH3-TE 2006. Tidlig i sesongen fikk jeg en alarm og fant ut at det var lite kjøleveske. Fylte opp med en liter eller kanskje to. Nå er ekspansjonstanken tom igjen og jeg må finne lekkasjen. Under motor ser jeg kun antydning til noe vått så jeg regner med at vannet har fordampet. Noen tips til hvordan jeg kan finne den eller hvor det er mest vanlig at det lekker? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 27.November.2018 Del på Facebook Svart 27.November.2018 Kansje starte motor og prøve å observere under motor, legge ut noe tørkepapir og se hvor det ev drypper...trykktesting av ferskvannssløyfa kan være aktuell, sjekke koplinger...du får nok flere gode råd etterhvert. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.November.2018 Del på Facebook Svart 27.November.2018 Testing av varmeveksler for kjølevannet til motoren kan være en plass å starte. Vann med frostvæske damper innmari tregt vekk. Jeg tror du kan se bort fra at kjølevannet havner i bunnen på båten. Sannsynligheten er større for at kjølevannet blir med ut gjennom eksosen. Om du da ikke finner kjølevannet i bunnpannen på motoren. Hvilket også er en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
padledilla Svart 27.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2018 Takk for tips. Skal bytte olje nå en av dagene så kan begynne med å se om jeg finner tegn til vann i olja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.