Kim81 Startet 27.November.2018 Link til dette innlegget Startet 27.November.2018 Hei, dette er en båt jeg vurderer å kjøpe. Lurer på hvordan denne dørken er bygd opp. Er det mulig å bare rive vekk teakdekket og evt male opp, eller må man gå hardere til verks? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 27.November.2018 Link til dette innlegget Svart 27.November.2018 Er du sikker på at det er tre? Kunne nesten se ut som gulvbelegg. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 27.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2018 Skjønner hva du mener, men ser platene (eller hva det nå er) er skrudd med stjerneskruer på andre bilder. Så det er mulig det er noe som er ettermontert. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 27.November.2018 Link til dette innlegget Svart 27.November.2018 Om det er skrudd rett i dørken, er det en fare for at det er lekkasjer inn i skroget. Kan være greit å sjekke. Tviler også på at en original montasje hadde brukt skruer på denne måten. Tror det er mer vanlig å lime. På en dørk i tre ville jeg forventet større avvik på fargen på grunn av vannskader når deformasjonene er så synlige. Kan uansett være en grei båt, men ville sjekket litt ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Jeg vil tro sjansen for råteskader I dørken under disse platene er stor. Ta I alle fall en grundig sjekk før du kjøper, skifte av hele dørken er en stor og dyr jobb! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jannmar Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Min vurdering ut i fra slik det ser ut på bildet: Dette er ikke teak, men kunststoff plater/plank og disse limes normalt fast til underlaget. Her har tydeligvis limet av en eller annen grunn løsnet, og kunstoffplatene/planken forsøkt festet med skruer. Skruene går da ned i, og muligens også gjennom underlaget som mest sannsynlig er båtens orginale dekk. Ville ha sjekket nøye om det er kommet vann ned i eller gjennom det orginale dekket. Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Er nok noe syntetisk dekke dette ja. Her ville jeg nok tatt opp alt for å se etter evt. fuktskader. Et tips om det skal erstattes er "Synteak" fra Sandøy, ikke helt gratis men jeg la dette i vår båt og er meget godt fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 28.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Her er enda et bilde. Blir litt vanskelig å overbevise selger om at jeg må få rive opp gulvet for å få se på underlaget kanskje?. Må vel evt bare gamble på at det er greit, eller slå det ifra meg. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Dette underlaget må rives opp uansett hvem han skal selge til, så han kan like godt gjøre det før han selger. Det kan jo ikke bli seende verre ut enn dette. Om selger mener det er lettere å få solgt båten med dette underlaget, enn det som kommer til syne om det blir revet av, kan det ikke stå særlig til under der. Har han noe å skjule? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.November.2018 Link til dette innlegget Svart 29.November.2018 Det der så ikke originalt ut! ser ikke ut som båten har hatt noe vedlikehold de siste åra!! Dette virker som et dekksbelegg som ikke er egnet for åpenbåt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kim81 Svart 29.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2018 Takker for alle synspunkter i denne tråden. Da har jeg litt å tenke på?. Motor er litt eldre også, + at det ikke er elektrisk tilt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.