Marimari Svart 14.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2018 Takk! Den er en litt billigere, men koster å få den hjem. Blir omtrent samme pris, men da får vi en kul ferie på kjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 14.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2018 hvor mye regner du turen vil koste?hadde vært en kul hente tråd Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 (redigert) On 12/14/2018 at 4:19 PM, Marimari said: Takk! Den er en litt billigere, men koster å få den hjem. Blir omtrent samme pris, men da får vi en kul ferie på kjøpet. Så artig at dere snuser på stor seilbåt langt borte ? regner med du har fått gubben litt på gli nå. Er en uhorvelig lang tur sette, men kan den deles opp i noen ferieetapper samt en transportetappe til slutt som evt kan settes bort. Men bruk tiden vel og gå gjennom båten nøye fra A Til Å. Hvor mye av det tekniske er slitent og må byttes? Rigg, seil og motor spesielt. Import blir ofte endel dyrere enn det man først tror (snakker av erfaring). Det blir alltid mer oppgraderinger enn det man tror, og selve transporten enten den blir på egen kjøl eller transport drar alltid med seg endel ekstra. Som oftest lønner det seg heller å finne et velholdt og oppgradert eksemplar her hjemme som man mer eller mindre kan flytte rett inn i å bruke. Men så var det opplevelsen da... minne for livet, helt klart ? Vi har felles kjente som har gått samme veien som dere skal. Viste seg at det kan lønne seg vente på riktige båten her hjemme. Eller hva @Ben Sin ? Du kan jo lese litt om deres erfaringer her Gleder meg til å høre mer om dette på tirsdag ? Redigert 16.Desember.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Litt på siden, men Cesilie Skog kvittet seg med båten og kjøpte bobil. ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Den båten jeg kjøpte i Kroatia ble veldig dårlig butikk. Jeg ble storfornøyd med båten og den fungerte glimrende rent teknisk. Men det ble veldig vanskelig når den skulle selges. Måtte gå veldig langt ned i pris. Så totalregnestykket ble mye dårligere enn å kjøpe en tilsvarende til en høyere pris her. Bare for å nevne det, altså.. Vær sikker på at du skal ha båten lenge når du kjøper i Middelhavet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
-morten- Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Enig med Sun Flyer.. En jeg kjenner importerte en Sunseeker fra Middelhavet, det ble dyrt! utstyr i middelhavet og i Norgevil jo være forskjellig, samt sol og salt slitasje ermye større i varmere strøk! men det vet du vel allerede fra før! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Marimari Svart 19.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Vet ikke hva henting vil koste enda. Kommer an på hva @sap_2000 skal ha ? For du henter for meg du kjære??? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Jada. @sap_2000 gjør sikkert det. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marimari Svart 19.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Bjørn Løvjomås skrev 2 minutter siden: Jada. @sap_2000 gjør sikkert det. Det hadde vært den aller beste løsningen ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Spørs om ikke jeg måtte hjelpe han litt da..? @Marimari.. han klarer seg ikke så lenge uten meg.. ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marimari Svart 19.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Bjørn Løvjomås skrev 44 minutter siden: Spørs om ikke jeg måtte hjelpe han litt da..? @Marimari.. han klarer seg ikke så lenge uten meg.. ??? Det er bare å bli med ?? Dere kan seile den fra Spania og hjem ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 1 hour ago, Marimari said: For du henter for meg du kjære??? Skal bare høre med «onkel bjørn» først.. kom dere ned å få sett på skuta. Så veldig bra ut på bildene ? 45 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Spørs om ikke jeg måtte hjelpe han litt da..? @Marimari.. han klarer seg ikke så lenge uten meg.. ??? Var nettop det jeg sa i går; må ha med sørlendingen i så fall ?? hadde jo vært litt artig og tatt halve denne turen. Den derre pinnen som stikker opp ca i midten av båten skal vi nok finne ut av... jeg har observert at den kan få båter til å virre litt uforutsigbart hit og dit så i verste fall så bare kapper vi den av ? . er vi enige om skive - kaviar - ost i den rekkefølgen denne gangen min venn? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Jeg satt faktisk å vurderte, tro det eller ei.. at jeg kunne ha kart med nord opp.. på slik en tur.. men da måtte du lært deg kaviar på topp... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 (redigert) Kartet blir jo mer nord-opp enn omvendt på vår del av turen uansett, så no deal, din luring Kaviaren forblir i midten Redigert 19.Desember.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Marimari Svart 19.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 OK gutter! Liker planene deres ? men, bare for å ha sagt det, ost øverst i vår båt ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Hadde ikke tenkt at du skulle avsløre min utspekulerte plan ang kaviar. Filleren au???? Men alle med vett og forstand vet jo at pynten.. altså kaviaren ikke skal gjemmes av en traust skyteskive. Tenk å romantisk med masse kaviarhjerter.. ? Ehh.. litt feil å dra på tur med @sap_2000 å lage kaviarhjerter.. kjenner jeg.. ??? Men tilbake til topic, det hadde vært gøy med en utvidet hentetur. Fra somewhere godt og varmt. Skulle nok fått klutene til å henge fast på midtpinnen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 20.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2018 Spørs om det ikke blir en prinsesse til salgs i Arendal etter en sånn hentetur.. men det må jo være en utmerket måte å finne ut om man egentlig har lyst på seilbåt. ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2018 Tror ikke du får Bjørn til å konvertere til pinnebåt ........ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.