Jump to content

Frakt av 46 fot seilbåt fra Italia til Kiel

Marimari

Recommended Posts

On 12/14/2018 at 4:19 PM, Marimari said:

Takk! Den er en litt billigere, men koster å få den hjem. Blir omtrent samme pris, men da får vi en kul ferie på kjøpet. 

Så artig at dere snuser på stor seilbåt langt borte ? regner med du har fått gubben litt på gli nå. 

Er en uhorvelig lang tur sette, men kan den deles opp i noen ferieetapper samt en transportetappe til slutt som evt kan settes bort.  

Men bruk tiden vel og gå gjennom båten nøye fra A Til Å. Hvor mye av det tekniske er slitent og må byttes?  Rigg, seil og motor spesielt.  

Import blir ofte endel dyrere enn det man først tror (snakker av erfaring). Det blir alltid mer oppgraderinger enn det man tror, og selve transporten enten den blir på egen kjøl eller transport drar alltid med seg endel ekstra. Som oftest lønner det seg heller å finne et velholdt og oppgradert eksemplar her hjemme som man mer eller mindre kan flytte rett inn i å bruke.  Men så var det opplevelsen da... minne for livet, helt klart ?

Vi har felles kjente som har gått samme veien som dere skal. Viste seg at det kan lønne seg vente på riktige båten her hjemme. Eller hva @Ben Sin ?  Du kan jo lese litt om deres erfaringer her 

Gleder meg til å høre mer om dette på tirsdag ?

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Den båten jeg kjøpte i Kroatia ble veldig dårlig butikk. Jeg ble storfornøyd med båten og den fungerte glimrende rent teknisk. Men det ble veldig vanskelig når den skulle selges. Måtte gå veldig langt ned i pris. Så totalregnestykket ble mye dårligere enn å kjøpe en tilsvarende til en høyere pris her. Bare for å nevne det, altså..  Vær sikker på at du skal ha båten lenge når  du kjøper i Middelhavet.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Enig med Sun Flyer..  En jeg kjenner importerte en Sunseeker fra Middelhavet, det ble dyrt!   utstyr i middelhavet og i Norgevil jo være forskjellig, samt sol og salt slitasje ermye større i varmere strøk!  men det vet du vel allerede fra før!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

1 hour ago, Marimari said:

For du henter for meg du kjære???

Skal bare høre med «onkel bjørn» først..

kom dere ned å få sett på skuta.  Så veldig bra ut på bildene ?

45 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Spørs om ikke jeg måtte hjelpe han litt da..?

@Marimari..  han klarer seg ikke så lenge uten meg.. ??? 

Var nettop det jeg sa i går;  må ha med sørlendingen i så fall ?? 

hadde jo vært litt artig og tatt halve denne turen. Den derre pinnen som stikker opp ca i midten av båten skal vi nok finne ut av...  jeg har observert at den kan få båter til å virre litt uforutsigbart hit og dit så i verste fall så bare kapper vi den av ? .

er vi enige om skive - kaviar - ost i den rekkefølgen denne gangen min venn?

C15CB648-5958-4961-8B68-141C15591058.jpeg

Mvh. SAP

Hadde ikke tenkt at du skulle avsløre min utspekulerte plan ang kaviar. Filleren au???? 

Men alle med vett og forstand vet jo at pynten.. altså kaviaren ikke skal gjemmes av en traust skyteskive. 

Tenk å romantisk med masse kaviarhjerter.. ?

Ehh.. litt feil å dra på tur med @sap_2000 å lage kaviarhjerter.. kjenner jeg.. ???

Men tilbake til topic, det hadde vært gøy med en utvidet hentetur. Fra somewhere godt og varmt. 

Skulle nok fått klutene til å henge fast på midtpinnen. 

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...