Jump to content

Konservering British Leyland 36 hk- prosedyre og mengde?


Jomes

Recommended Posts

Er visst skrevet endel om det her på forumet fra før, så anbefaler deg å ta et søk.

 

Utover det, så pleier jeg å gjøre sånn:

Koble slangen som går fra sjøvannsfilteret til impellerhuset løs på sjøvannsfilter-siden. Tre en stor blomsterkanne  på slangen, og spenn forsiktig med en slangeklemme (trenger ikke være så hardt). Fyll på med 50/50 kjølevæske og vann. Jeg tenker at ca 5 liter burde være raust.. Få en kamerat til å starte motoren mens du heller blomsterkannen og ser at motoren suger opp blandingen. Kameraten følger med på kjølevannet, og stopper motoren igjen når han ser at den fargede væsken er kommet igjennom. 

Resten av kjølevæsken kan du jo gå rundt å helle på kraner og steder der det helst ikke skal frostsprenge..

 

Du bør kanskje også vurdere å kjøre lit med ferskvann i forkant for å kjøre ut salt. Isåfall kan du legge hageslangen i blomsterkanna, så du tilfører litt hele tiden mens motoren suger. 

 

Finnes sikkert like mange metoder som båteiere her..., men slik gjør jeg det

 

 

 

Blomsterkanne:   .images.jpeg.f5dc2a58036fd9ecb28808e41b64f399.jpeg

 

 

 

 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...