Jump to content

Noen som kjenner til en logg med GPS som ikke går på 12V, men vanlige batterier?

seilfred

Recommended Posts

Kallethekid skrev 1 minutt siden:

Har du vurdert å bruke telefon med app?

Ja, og det går selvfølgelig.. men nå var jeg ute etter en liten dings ca på størrelse med en snusboks (har hørt det finnes nemlig) med en festebrakett som var skrudd fast, som ville være kjekt til kappseilng f. eks.    

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Hulda skrev 1 time siden:

Hadde en selv for 15 år siden. Den ga pos, SOG, i hovedsak. Jeg har sett Mingming II på Youtube, han har en som er mer avansert enn den jeg hadde. Begge fra Garmin. Eks. Garmin GPSMAP 64S.

Ok. Den er nesten litt for avansert i forhold til hva den skal brukes til... I all hovedsak hadde jeg sett for meg en dings som bare viser SOG som et stort tall.

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

seilfred skrev for 2 timer siden:

Ja, der nærmer vi oss!Hadde vært innmari kult med et mer stilrent design også.. (begynner å bli kravstor nå) Hva søkte du på Kjellg?

Søkte bare rett frem «gps logger»

Kan sikkert redifinere søket litt etter det man ønsker. Om du skal handle i kina så tror jeg nok aliexpress er den rette plassen. Det er der disse gutta samles :giggle:

Men på den anne side om du bare skal ha fart og SOG så er det ikke så vanskelig å lage heller ved hjelp av RPI eller Arduino. Men da er du allerede på den prisen som er for disse ferdige fra kina. 

Redigert av Kjellg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...