seilfred Startet 30.November.2018 Del på Facebook Startet 30.November.2018 Er på jakt etter en logg/fartsmåler til liten seilbåt uten 12V anlegg. Så enten en oppladbar liten enhet, eller noe med AAA-batterier e.l. Jeg vet det skal eksistere, men har ikke greid å søke det opp... Noen som har? evt. erfaringer?? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Kallethekid Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 seilfred skrev 4 minutter siden: Er på jakt etter en logg/fartsmåler til liten seilbåt uten 12V anlegg. Så enten en oppladbar liten enhet, eller noe med AAA-batterier e.l. Jeg vet det skal eksistere, men har ikke greid å søke det opp... Noen som har? evt. erfaringer?? Har du vurdert å bruke telefon med app? Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 30.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2018 Kallethekid skrev 1 minutt siden: Har du vurdert å bruke telefon med app? Ja, og det går selvfølgelig.. men nå var jeg ute etter en liten dings ca på størrelse med en snusboks (har hørt det finnes nemlig) med en festebrakett som var skrudd fast, som ville være kjekt til kappseilng f. eks. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 Søk på Garmin, de har forskjellige. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 (redigert) Noe ala’ denne? Eller denne. Finnes en del på aliexpress og kanskje ebay også. Redigert 30.November.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 30.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2018 Kjellg skrev 17 minutter siden: Noe ala’ denne? Eller denne. Ja, der nærmer vi oss!Hadde vært innmari kult med et mer stilrent design også.. (begynner å bli kravstor nå) Hva søkte du på Kjellg? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 30.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2018 Hulda skrev 38 minutter siden: Søk på Garmin, de har forskjellige. Var det en spesiell du tenkte på Hulda? Synes ikke riktig jeg finner noe... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Hulda Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 (redigert) Hadde en selv for 15 år siden. Den ga pos, SOG, i hovedsak. Jeg har sett Mingming II på Youtube, han har en som er mer avansert enn den jeg hadde. Begge fra Garmin. Eks. Garmin GPSMAP 64S. Redigert 30.November.2018 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 30.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2018 Hulda skrev 1 time siden: Hadde en selv for 15 år siden. Den ga pos, SOG, i hovedsak. Jeg har sett Mingming II på Youtube, han har en som er mer avansert enn den jeg hadde. Begge fra Garmin. Eks. Garmin GPSMAP 64S. Ok. Den er nesten litt for avansert i forhold til hva den skal brukes til... I all hovedsak hadde jeg sett for meg en dings som bare viser SOG som et stort tall. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Furu Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 Garmin har også en gul liten gps som viser spor uten kart. Var rett under tusen lappen forrige år Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Hulda Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 seilfred skrev 4 minutter siden: Ok. Den er nesten litt for avansert i forhold til hva den skal brukes til... I all hovedsak hadde jeg sett for meg en dings som bare viser SOG som et stort tall. Jeg sjekket Garmin og fant 32 varianter. Tror du bør google selv. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 30.November.2018 Del på Facebook Svart 30.November.2018 (redigert) seilfred skrev for 2 timer siden: Ja, der nærmer vi oss!Hadde vært innmari kult med et mer stilrent design også.. (begynner å bli kravstor nå) Hva søkte du på Kjellg? Søkte bare rett frem «gps logger» Kan sikkert redifinere søket litt etter det man ønsker. Om du skal handle i kina så tror jeg nok aliexpress er den rette plassen. Det er der disse gutta samles Men på den anne side om du bare skal ha fart og SOG så er det ikke så vanskelig å lage heller ved hjelp av RPI eller Arduino. Men da er du allerede på den prisen som er for disse ferdige fra kina. Redigert 30.November.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 30.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2018 Her tror jeg faktisk jeg fant det jeg søker.. https://www.velocitek.com/pages/speedpuck Men den var jæskla dyr da.... Hvis noen kjenner en billigere versjon så skal de bare rope ut. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.