Jump to content

VP D6-310 kommer mye luft fra Racer FG500 filter etter demontering


Gabi

Recommended Posts

Jeg måtte skifte bollen på Racer filteret FG500 og måtte demontere slanger til denne inn til motor. Kjøpe ny slange også fra tank til filter av typen med presset kopling.

 

Jeg monterte rørdeler med Loctite 577 gjengetetning for tenkte denne tålte diesek bra og holdt som tetting.

 

Men når jeg lufter så kommer det veldig mye luft uansett hvor mye jeg lufter. Jeg antar det da må komme av at en slangekopling elns ikke er tett og suger luft?

 

Jeg så ogs nå etterpå at Loctite 577 visstnok hadde utløpsdato 10/16 altså gått over tiden....vil den da ikke holde tett? Eller må jeg vente noen timer eller døgn for at den skal tette ordentlig?

 

Kan man evnt bruke VVS-lin (stry) fra Biltema med tilhørende pakningssement for å tette eller tåler ikke dette diesel?

 

Noen som vet?

Link to post
Share on other sites

Jeg har 577 som gikk ut på dato før 2010. Blir potte tett allikevel. Jeg har brukt hamp fra Biltema sammen med 577, potte tett det også. Men jeg bruker ikke hamp på dieselsystemer. Heller ikke gjengetape. Kun kone koblinger eller slangetilkoblinger. På parallelle tilkoblinger bruker jeg Dowty Seal. Når det gjelder Loctite, les bruksanvisningen, står både på pakka og finnes på nett.

Link to post
Share on other sites

Jeg var plaget med tilsvarende filter og motor saug luft på toppen av filteret hvor det er skrudd samme. Det følger med en oring når du bytter filter men jeg fikk det aldri tett med den. Byttet til en flat pakning med større dimmesjon. Fikk ikke problemer med luft etter det. Ikke sikkert det er samme feilen her men kan være greit å sjekke siden du har hatt det fra hverandre. 

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 4 timer siden:

les bruksanvisningen

 

...enig i det....

 

Fant en men stod ikke noe om herdetid før tett. Men antar kanskje litt lenger enn 2 min som jeg ventet...

 

Sjøkaptein skrev for 2 timer siden:

men kan være greit å sjekke siden du har hatt det fra hverandre

 

Min har vært fra hverandre et par måneder, kan selvsagt hende den ikke er 100% lenger den gummipakningen selvsagt...

 

Må tenke litt på hva jeg skal gjøre videre her. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...