Jump to content

4mm diesel slange på 10mm kobber rør

Stjernen !

Recommended Posts

Reduksjonsnipler har jeg sett etter men finner ingen uten gjenger.

Mener du jeg skal gjenge opp kobber rør og skru di innpå?

Så feste slangen med slangeklemme over gjengene på nipelen etterpå ?

image.png.f726e0ac35e3c7438998f1521a3134a7.pngEr det denne trypen du tenker på ?

Kunne brukt en rørbit med 4mm i ene enden og 10 i andre enden.

Har også sett etter små ventiler jeg kunne satt på rørene utifra tanken med 4mm rør ut til slangen.

Da kan jeg stengt diesel tilførsel om ønskelig.

Redigert av Stjernen ! (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Henter fram denne tråden her :) . Har et spørsmål. Jeg skal sette på en 8mm drivstoff slange på et 8mm kobberrør som jeg har kappet i drivstoffsystemet for å koble en vannutskiller i mellom. Lure på om jeg kan sette slangen rett på røret med en slangeklemme eller har dere dårlige erfaringer med lekkasjer?

Med så små slange/rørdimensjoner, er det viktig å bruke rett type slangeklemme.

slangeklemmer.jpg.6f480cd59597c8e5113582efa8c5f9da.jpg

Unnskyld møkkete slangeklemmer, var bare noe jeg i farten fant i roteskuffen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

det finnes vel ikke noen mere dritt en dem slangeklemme til høyre, skulle vært forbudt å selge, det har vært mange lekkasjer av både det ene å det andre, branner å div pga den dritten av slangeklemmer, så kjøp skikkelige slangeklemmer først som sist, kan fort bli dyrt å spare noen få kroner :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...