Stjernen ! Startet 1.Desember.2018 Del på Facebook Startet 1.Desember.2018 Hei har byttet diesel slanger til og fra tank. Slangene er 4 el 6mm innvendig og kobber røra 10-12mm utvendig,så litt vaskelig/umulig og få slangen inn på røra. Finnes det noen overgang el lignende jeg kan bruke inn på diesel tanken ? På motoren passer slangene perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Desember.2018 Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 Kanskje enklast å bruke slanger som passer røyra, og sjå om det kan byttes nippler/stusser på filter/motor ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 1.Desember.2018 Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 Reduksjonsnipler på Biltema, rørbutikker etc. Og en snabb passende rør. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 1.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 (redigert) Reduksjonsnipler har jeg sett etter men finner ingen uten gjenger. Mener du jeg skal gjenge opp kobber rør og skru di innpå? Så feste slangen med slangeklemme over gjengene på nipelen etterpå ? Er det denne trypen du tenker på ? Kunne brukt en rørbit med 4mm i ene enden og 10 i andre enden. Har også sett etter små ventiler jeg kunne satt på rørene utifra tanken med 4mm rør ut til slangen. Da kan jeg stengt diesel tilførsel om ønskelig. Redigert 1.Desember.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 1.Desember.2018 Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 1.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 (redigert) Var sånne jeg så etter,de tåler diesel ? Finnes de på Biltema ? Eller må de bestilles ? Kansje gullsmed wærner har noe i byen. Redigert 1.Desember.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 1.Desember.2018 Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 tess har Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 1.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2018 Takk skal du ha ! Sitér dette innlegget Link to post
powermickel Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Henter fram denne tråden her :) . Har et spørsmål. Jeg skal sette på en 8mm drivstoff slange på et 8mm kobberrør som jeg har kappet i drivstoffsystemet for å koble en vannutskiller i mellom. Lure på om jeg kan sette slangen rett på røret med en slangeklemme eller har dere dårlige erfaringer med lekkasjer? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 To klemmer med slange rett på røret hvis diesel, ok. Ikke helt etter boka for yrkesfartøy. Der spesifiseres 'mothaker', jernrør, etc. Ta en titt på 'byggingen av Hulda' hvis du gidder. På slutten av tråden er bygging av dieselsystem. Sitér dette innlegget Link to post
powermickel Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Takk for det Hulda! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Med så små slange/rørdimensjoner, er det viktig å bruke rett type slangeklemme. Unnskyld møkkete slangeklemmer, var bare noe jeg i farten fant i roteskuffen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andor Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 det finnes vel ikke noen mere dritt en dem slangeklemme til høyre, skulle vært forbudt å selge, det har vært mange lekkasjer av både det ene å det andre, branner å div pga den dritten av slangeklemmer, så kjøp skikkelige slangeklemmer først som sist, kan fort bli dyrt å spare noen få kroner :-) Sitér dette innlegget Link to post
powermickel Svart 1.Mai.2019 Del på Facebook Svart 1.Mai.2019 Bra, takk for tippset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.