5nacks Startet 3.Desember.2018 Del på Facebook Startet 3.Desember.2018 Hei. Tidligere i år brukte jeg rett oppunder 50 tusen på to nye seil til en 30 fots båt. Fornøyd med seilene med unntak av dårlig liming av seilnummer og merkeemblem, samt en søm langs hele forseilets underlik som ser ut til å ha blitt sydd i fylla (det synes godt når forseilet er heist). Seilene ble levert inn hos leverandør og det ble avtalt at de skulle fikse det som var dårlig limt samt at de skulle henge de opp til tørk. Det ble ikke sagt noe om pris, ei etterspurte jeg pris da jeg antok førstegangs oversyn og tørk inngikk som en del av totalprisen. Ja, dumt av meg å ikke avklare dette på forhånd. Nå som jeg skal hente seilene, skal leverandør ha kr 2000 for å ha sett over seilene og henge de til tørk. Kan legge til at jeg leverte inn seilene personlig. Det er ikke det at jeg blir ruinert av 2000 kr, men jeg sitter igjen med en litt uggen følelse. I etterkant av «jobben», opplyser leverandør at dersom jeg hadde levert inn seilene innen 1. okt, så hadde det hele vært gratis. Kunne de ikkke sagt det litt tidligere da? For eksempel når jeg hentet seilene første gangen i sommer. En annen ting: når de skal fikse liming av seilnummer og emblem på seilene (på reklamasjon), må de ikke uansett tørke seilene? Er det jeg som er hårsår og storforlangende, eller er dette dårlig service? Hilsen en oppgitt kunde. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 3.Desember.2018 Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 Uten at jeg kjenner historien fra den andre siden. Stemmer det du har skrevet synes jeg det er dårlig service. Tørk av seil er jo helt nødvendig for å kunne utføre de reprasjonene som du skisserer. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Ask Svart 3.Desember.2018 Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 ravddo skrev 2 minutter siden: Uten at jeg kjenner historien fra den andre siden. Stemmer det du har skrevet synes jeg det er dårlig service. Tørk av seil er jo helt nødvendig for å kunne utføre de reprasjonene som du skisserer. Tja? Det er naudsynt å ha tørre segl for å gjera skisserte reparasjonar. Det er meir jobb å henga segl opp til tørk før seglmakaren reparerar segla, enn å få tørre segl til reparasjon. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 3.Desember.2018 Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 Aker Seil? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Code0 Svart 3.Desember.2018 Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 scamπ skrev for 5 timer siden: eilene ble levert inn hos leverandør og det ble avtalt at de skulle fikse det som var dårlig limt samt at de skulle henge de opp til tørk. Hvorfor levere våte seil? Å utbedre reklamasjon er en ting, å tørke seil er en annen ting. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 3.Desember.2018 Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 Ikke overrasket over at det koster penger når de leveres til ettersyn og tørk. Det tar tid. Det er også fornuftig å ha ettersyn av seil av og til, dette er en tjeneste som seilmakere kan tjene penger på som gir verdi for eier av seilene. Spesielt når seilene begynner å bli noen år gamle er det gull å få sydd opp noen dårlige sømmer og fikset slitasjepunkter. Seilmakeren kunne selvfølgelig valgt å gi bort denne tjenesten som en service, men du har fått noe som ikke er innenfor utbedring av garantijobb. Hva var avtalt på forhånd? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 3.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 13 minutes ago, Code0 said: Hvorfor levere våte seil? Å utbedre reklamasjon er en ting, å tørke seil er en annen ting. Nå hadde ikke jeg med meg fuktmåler når jeg tok seilene av båten, men se føltes ikke våte. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 3.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 (redigert) 11 minutes ago, pacuare said: Ikke overrasket over at det koster penger når de leveres til ettersyn og tørk. Det tar tid. Det er også fornuftig å ha ettersyn av seil av og til, dette er en tjeneste som seilmakere kan tjene penger på som gir verdi for eier av seilene. Spesielt når seilene begynner å bli noen år gamle er det gull å få sydd opp noen dårlige sømmer og fikset slitasjepunkter. Seilmakeren kunne selvfølgelig valgt å gi bort denne tjenesten som en service, men du har fått noe som ikke er innenfor utbedring av garantijobb. Hva var avtalt på forhånd? Avtalen var ettersyn/tørk ifm at de skulle fikse emblem og seilnummer. Det ble aldri snakket om pris, jeg antok at førstegangs ettersyn/tørk var en del av «pakka» siden seilene er produsert og kjøpt i år. Mulig dette ikke er normalt? Redigert 3.Desember.2018 av scamπ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 3.Desember.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2018 46 minutes ago, Barbaria said: Aker Seil? Vil helst ikke henge ut et firma med navn dersom det er mine forventninger til service det er noe galt med. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Da jeg kjøpte Gran-seil, så inkluderte det 1.gangs ettersyn. Svært fornøyd med både pris, kvalitet og service der. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Jeg syntes det i utgangspunktet vitner om dårlig service, men også at du bør være mer på vakt. Få regningen spesifisert, hva koster tørkning, og hva ble gjort på "oversynet" og legg den ut her slik at vi ser hva vi kan forvente oss av denne leverandøren. Min erfaring etter nylig seilkjøp er at det er et trynetillegg hos de fleste seilmakere, service og pris på samme vare/arbeid varierer etter personkjemien og hvem som spør og ikke minst når. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Maika Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Barbaria skrev 4 minutter siden: ...Min erfaring etter nylig seilkjøp er at det er et trynetillegg hos de fleste seilmakere, service og pris på samme vare/arbeid varierer etter personkjemien og hvem som spør og ikke minst når. Når er naturlig nok vesentlig, dersom man ønsker å bli prioritert når de har mye å gjøre må man forvente å betale for det. De andre du nevner faktorene tviler jeg på er særlig vanlige, men det skjer vel der som i alle bransjer. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 4.Desember.2018 Del på Facebook Svart 4.Desember.2018 Barbaria skrev 23 minutter siden: Min erfaring etter nylig seilkjøp er at det er et trynetillegg hos de fleste seilmakere, service og pris på samme vare/arbeid varierer etter personkjemien og hvem som spør og ikke minst når. Er vel lite tvil om om at alle bedrifter forskjellsbehandler. Alt annet er galskap. En ønsker alltid å beholde gullkunder. Når jeg var aktiv kjøpte vi mer enn 10 seil i året. Selfølgelig fikk vi god behandling, vil ikke kalle det trynefaktor, det er ren markedsøkonomi. Er akkurat det samme der jeg jobber nå. Hvis en god kunde sier det er viktig leverer vi, selv om ordren kommer fredag kveld og levering kl 8 mandag morgen. Når er også vesentlig. Uken før Færdern får en ingen rabatter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.