simon_a Svart 14.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2018 Jeg er tømrer, når vi forsterker bjelkelag og lignende i eldre bærende konstruksjoner bruker vi merantifiner, den er billig, har færre lag en skikkelig furufiner og er av dårligere kvalitet enn furufiner.. min Glen l båt er bygget utelukkende i furufiner. Har brukt tykkelser i 6, 9, 12 og 18mm..Akterspeilet er laminert av 3x18 mm finer av furu.. alt finer er tullet inn i fra 8 til 13 strøk med epoxy.. Samt 13 kilo 2 komp polyuretan klarlakk. Tenker dette varer lenger enn meg.? Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
fjordgrynt Svart 15.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2018 (redigert) I bunnen på tilhengere - de rødbrune fiberplatene som brukes der - det er det vi snakker om som merranti-kryssfinerplater, regner jeg med ? Jeg lette også med lys og lykte for å finne ut hvor jeg kunne få tak i det, og omsider fant jeg fram til noe som kalte seg Forus Spesialtre AS, eller noe i den duren. Holdt til i Hillevåg såvidt jeg husker, og der fikk jeg et avkapp nesten gratis, akkurat nok til akterspeilet på Fjordgrynt. Og det er like fint etter 3 lange sesonger på sjøen ... Men dette er ti år siden, vet ikke om det firmaet eksisterer i dag. Redigert 15.Desember.2018 av fjordgrynt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2018 Nei, det er forskalingsfiner. Meranti er lett brune plater i tvilsom kvalitet. Brukes mye til emballasje. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.