Jump to content

Hvor kjøpe meranti kryssfiner

MAZ

Recommended Posts

Jeg er tømrer, når vi forsterker bjelkelag og lignende i eldre bærende konstruksjoner bruker vi merantifiner, den er billig, har færre lag en skikkelig furufiner og er av dårligere kvalitet enn furufiner.. min Glen l båt er bygget utelukkende i furufiner. Har brukt tykkelser i 6, 9, 12 og 18mm..Akterspeilet er laminert av 3x18 mm finer av furu.. alt finer er tullet inn i fra 8 til 13 strøk med epoxy.. Samt 13 kilo 2 komp polyuretan klarlakk. Tenker dette varer lenger enn meg.?

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

I bunnen på tilhengere - de rødbrune fiberplatene som brukes der - det er det vi snakker om som merranti-kryssfinerplater, regner jeg med ? Jeg lette også med lys og lykte for å finne ut hvor jeg kunne få tak i det, og omsider fant jeg fram til noe som kalte seg Forus Spesialtre AS, eller noe i den duren. Holdt til i Hillevåg såvidt jeg husker, og der fikk jeg et avkapp nesten gratis, akkurat nok til akterspeilet på Fjordgrynt. Og det er like fint etter 3 lange sesonger på sjøen ... Men dette er ti år siden,  vet ikke om det firmaet eksisterer i dag.

Redigert av fjordgrynt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...