Camarque44 Startet 6.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2018 Har en opacmare landgang der den ene retningen( innover) ikke virker. Opp/ned/ut virker. Hører at det klikker, men vil ikke flytte seg. Jeg må ned å banke på selve enheten, mens kona trykker inn. Noen forslag ? Eller noen som vet om noen som kan skru på slike ting? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 6.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2018 Høres ut som ett innslagsrele med dårlig kontakt. Lav spenning frem kanskje. Prøv først og måle den. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 6.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2018 Hører at det klikker... skal prøve å kryssbytte med de andre for å se om den åpner da. Hvis den ikke gjør det, må det være noe med selve åpningen/oljen ... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2018 Er det 12v elektromotor? Kansje det er børstene som er trege og gir dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2018 Hvis jeg tolker deg riktig er den hydraulisk med elektrisk styring? Hvis du hører det klikker så tipper jeg på at magneten som forstyrer retningsventilen virker, men at sleiden ikke legger over. Mange ganger kan det være mulig å åpne retningsventilen og ta ut sleiden. Vær obs på at slike hydrauliske retningsventiler er presisjonsmekanikk. Normalt er sleiden presisjonsslipt til hullet i ventilhuset, og montert uten pakninger. En ripe her kan være nok til at den blir ødelagt. Men hvis det er noe rusk eller smuss som gjør at sleiden ikke får beveget seg så kan man jo kanskje løse probemet med å åpne og rengjøre. Hvis det er korrosjon som følge av vann i olja kan du forsøke å pusse rent med stålull eller fiberduk. Sliper du med smergel tror jeg pasningen blir ødelagt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Camarque44 Svart 7.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2018 Komodo: det er det jeg tror det er, men har ikke skrudd på slike ting før. Var å så på den nå, og det kan se ut som om man kan klyve hele saken med å skru ut 6 skruer. Tenkte kanskje det gikk å ta ut den ene ventilen, men det går ikke. Må først finne ut hvem av de som styrer inn mekanismen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2018 Gode bilder hjelper vet du Hvis ikke blir det vanskelig å komme med noen konkrete tips uten at man kjenner til eksakt dette utstyret. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Camarque44 Svart 7.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2018 Ja, tar noen neste gang jeg er i båten. Takk for svar folkens? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 11.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2018 Fikk tatt disse bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2018 Ja der ser vi jo tydelig at det er ventilblokker som er stablet oppå hverandre. Disse kan demonteres. De svarte komponentene som er skrudd på hver side er elektrisk forstyring av ventilen, dette er i prinsippet bare en elektromagnet. Hvis du vil funksjonsteste ventilen kan du sette 12V rett på denne spolen, da skal sleiden legge over. Du kan også ta av magnetene og sjekke at sleiden lar seg operere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bellen Svart 11.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2018 Starter elektromotoren i det du trykker på en knapp, eller må du banke på enheten før den starter? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 11.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2018 Bellen: nei, jeg hører at den slår inn , men funksjonen «innover» vil ikke gå. Opp, ned og ut fungerer. Regner med det er som komodo sier; men hvordan kan jeg ta ut bare den ene som ikke virker. Jeg kunne ta av magnetene, men så ikke at det gikk an å ta ut akselen som magneten sitter på Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2018 Ok.. Da er jeg enig at det er en magnetventil som henger. Regner med det er spolen du snakker om, som er i endene på ventilen. Skruer du av spolene på begge side, så kan du trykke inn akslingen på ene siden med fingeren slik at den kommer lenger ut på andre siden, slik at du får tak på den. Den skal sitte litt tregt, men skal ikke være noe problem å dytte på den med fingeren. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 16.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 Da har jeg løst problemet. Det viste seg at selve «sleiden» inne i sylinderen ikke gikk som den skulle. Demonterte og rengjorde/pusset, og da var den i gang igjen. Takk for tilbakemelding. Takk til komodo som også tok seg tid til å prate med meg:) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 Se der ja, godt at du fant ut av det Og så fikk du jo et minikurs i hydraulikk samtidig skal ikke se bort fra at det kan komme godt med en annen gang Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Camarque44 Svart 16.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 He He. Takk for god hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.