Jump to content

Magnetventil og opacmare landgang

Camarque44

Recommended Posts

Hvis jeg tolker deg riktig er den hydraulisk med elektrisk styring? Hvis du hører det klikker så tipper jeg på at magneten som forstyrer retningsventilen virker, men at sleiden ikke legger over. Mange ganger kan det være mulig å åpne retningsventilen og ta ut sleiden. Vær obs på at slike hydrauliske retningsventiler er presisjonsmekanikk. Normalt er sleiden presisjonsslipt til hullet i ventilhuset, og montert uten pakninger. En ripe her kan være nok til at den blir ødelagt. Men hvis det er noe rusk eller smuss som gjør at sleiden ikke får beveget seg så kan man jo kanskje løse probemet med å åpne og rengjøre. Hvis det er korrosjon som følge av vann i olja kan du forsøke å pusse rent med stålull eller fiberduk. Sliper du med smergel tror jeg pasningen blir ødelagt. 

Ja der ser vi jo tydelig at det er ventilblokker som er stablet oppå hverandre. Disse kan demonteres. De svarte komponentene som er skrudd på hver side er elektrisk forstyring av ventilen, dette er i prinsippet bare en elektromagnet. Hvis du vil funksjonsteste ventilen kan du sette 12V rett på denne spolen, da skal sleiden legge over. Du kan også ta av magnetene og sjekke at sleiden lar seg operere.

Ok.. Da er jeg enig at det er en magnetventil som henger. Regner med det er spolen du snakker om, som er i endene på ventilen. Skruer du av spolene på begge side, så kan du trykke inn akslingen på ene siden med fingeren slik at den kommer lenger ut på andre siden, slik at du får tak på den. Den skal sitte litt tregt, men skal ikke være noe problem å dytte på den med fingeren. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...