Jump to content

Innredning instrumentpanel.


Goddis77

Recommended Posts

Noen som har noen ideer for hva jeg kan gjøre med instrumentpanelet?

 

Bilde

 

Bilde

 

Er ikke så lett og legge til nye brytere etc når det svarte "foret" er der. Tenker litt i baner om å legge opp ny plate, når jeg trenger ny gass-spake som dere ser. Ser ganske slitt ut etterhvert.

 

Er åpen for alle ideer, da jeg ikke vet hvordan tingene skal se ut ennå...

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ut fra bildene får jeg inntrykk av at du har dårlig oversikt fremover. Det ser ut til at du sitter lavt i forhold til den polstrete(?) kanten foran vinduet. Dersom du skal bygge om, er det kanskje en ide å løfte førerstolen og instrumentpanelet, inklusive rattet? Ellers ville jeg erstattet det svarte "foret" med treverk.

 

Har ikke selv noe bilde å komme med enda, men venter spent på hva andre medlemmer vil bidra med. Jeg er nemlig også i designfasen mhp førerplassen.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Som Nils Pils nevner, det ser ut som om du sitter lavt? Kanskje et skap under sete og så skinner som kan justere stolen i lengderetning? VHF`n ville jeg fjernet i første omgang, en nevner treverk over det hele der det er skai i dag, ja hvorfor ikke? Mob. holder og betjeningspanelet til høyre ville jeg flyttet til skottet på siden. de er relativr flate så de tar liten plass. Instrumetene ville jeg laget en ny plate av aluminium som belegges med skai. Der ville jeg også hatt bryterpanelet på samme plate. Ny gass/ gearkontroll? Kanskje flytte instrumentene noe til venstre, det ser ut som om de ligger bak rattet? Ja her er det noen ideer fra mitt lille hode.

 

XD3P

Link to post
Share on other sites

Sånn ja. Slik skal det være. Genialt når folk kan komme med tips til hvordan en kan gjøre ting.

Har i første omgang tenkt å bruke båten litt utpå, slik at jeg får et overblikk over hva som kan være annerledes.

Skal begynne med overhalingen til vinteren, men panelet skal vekk, samme med førerstolene, og hadde tenkt å bytte spaken da denne er dårlig. Kanskje få inn et litt finere ratt med det samme?

Mange ideer, men har ikke bestemt meg for noe ennå.

 

Når det gjelder stolene har jeg litt problemer med plass, da det er en luke mellom stolene. Må tenke litt på den der...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...