Jump to content

Yamaha 2t 75 Pro Piper når den blir varm.


Andbjols

Recommended Posts

Hei. Har en Yamaha 75 Pro 2takt som piper i speedkonsollen når den blir varm. Kan starte den greit når den er kald og da kjører den full pupp. Så kjører man i ca 15min så kan motoren begynne å "hakke" altså stoppe å gi gass på ett visst turtall ca 2500 o/min - 3000 o/min. Jeg har byttet impeller, og motoren har fin kjølestråle. Er autolube, og har full tank på oljetanken. Har også koblet av termostaten også startet den, men fortsatt piper den. Dette skjer altså kun når motoren er blitt kjørt litt. Hvis jeg lar den stå i 1t så forsvinner pipinga frem til den blir varm og går i "nødmodus med turtallet." Har heller ingen problem med å starte den når den er varm, men piper hele tiden til jeg vrir av tenninga.

 

Hva kan være galt?

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, S/Y Vega said:

Finnes det en sensor på autolubetanken som kan være defekt? Slik at motoren tror den er tom for olje? 

Har lite erfaring med denne type motor, tenker bare høyt her.

Jo, men er det ikke rart da at den kun piper når den er blitt varm da? :O

Link to post
Share on other sites

47 minutes ago, S/Y Vega said:

Ser helt nederst på tegningen at det også kan være tett oljefilter, den har samme pipefunksjon som overoppheting og lavt oljenivå. Det kan muligens være noe å sjekke? 

Jeg har ikke sjekket om det kan være noe feil på denne sensoren. Skal sjekkes.

Link to post
Share on other sites

33 minutes ago, Skrotnisse said:

Kjenn på toppen med hånden når det begynner å pipe. Det skal være mulig å holde på den uten å brenne seg. Den kan sikkert ha generelt god kjøling, og likevel noen tette kanaler...?

Motoren ble veldig varm før, så byttet jeg impeller, og har ikke hatt problemet siden. Jeg skal sjekke motoren på nyåret og sjekke om det kan evt være tett oljesensoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...