Jump to content

Marine Audio rund DAB+ spiller forskjeller og USB plugg?


Jan E.

Recommended Posts

Finner ingen hjemmeside til Marine Audio for å finne svar. Men regner med at flere her har disse som kan svare:

 

Hva er forskjellen på de to under? Ene er ca 100 lappen mer for i div butikker, men ser like ut på spec. Gammel og ny model? Butikkene kan ikke svare. Begge har med DAB antenne, så ikke det som er forskjellen i pris. Og begge har BT.

Og den har USB inngang for å plugge til USB brikke med MP3. Regner med at den da også har power ut for å kunne drive USB brikke, og dermed kan brukes til å lade tlf?

 

Noen generelle bruker erfaringer?

 

2005353.jpg?width=1326&height=744

 

WEB_Image%20Marine%20Audio%20Stereo%20DA

 

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Disse er såpass like at det blir snakk om smak og behag.

Jeg ser at IP-klassifiseringen er ulik, men det kan være kun på papiret.

Når det gjelder telefonlading fra dennes USB-port, vil dette, med riktig kabel vel å merke, sikkert fungere. Men den leverer neppe mer enn 0,5A. Det vil si at ladingen vil gå mye tregere enn med en smarttelefonlader av nyere årgang, som gjerne leverer 1,5A, eller mer. Den klarer mao. sannsynligvis ikke engang å holde batterinivået vedlike, dersom telefonen samtidig benyttes til tunge applikasjoner, som f.eks. sjøkart.

Link to post
Share on other sites

Jan E. skrev 59 minutter siden:

Har funnet noen litt eldre bilder av FM radio som ligner litt på den nederste, så lurer litt på om den øverste er arvtageren.

 

Tror du har rett i den, jeg har den nederste og er ikke fornøyd. Dab detter ut stadig og for å få lyd igjen må jeg berøre en tast..merkelig.

Sliter også med å finne BT. Ender ofte opp i at jeg spiller med bærbar dab-radio når jeg kjører, de har ikke problemer med signalet. Kjøpte ny og bedre antenne uten forbedring. Skulle jeg kjøpt rund spiller i dag ville jeg sett på Gussi G4, kvalitetsinntrykket virker bedre.

Link to post
Share on other sites

Takker for info. Skal brukes i motorsykkelen, så står aldri stille :-p

Merkelig ja, men har ikke noe med follow on funksjon som er helt fraværende, og at du må aktivere stasjonen igjen når du har beveget deg ut?

Min erfaring fra andre enheter er at det ikke er et must med follow on om den klarer bytte innenfor regionene automatisk. Da holder det å trykke på den forhånds programerte stasjonen kanskje 2-3 ganger på en tur fra østlandet til vestlandet, som er levelig. Men om den ikke har noe som helst av automatisk tuning så vil den jo til stadighet falle ut, selv innenfor samme region.

Kanskje jeg skal prøve å gå for den Gussi isteden, om antenne løsningen er levelig på den.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...