-morten- Startet 13.Desember.2018 Del på Facebook Startet 13.Desember.2018 https://www.tv2.no/a/10268141 Jeg er ingen seiler, men for meg virker det som denne overfartten virker dårlig planlagt! på en såppas stor båt er det vel plass til både ekstra proviant og vann! Mange seilere er jo flinke værtydere og studerer fronter og værsenario ukesvis i forvegen! rekner med de også da tar høyde for stille! Grunnlegende motorkunskap er jo også noe enhver langturseiler burde ha, men står jo ingenting om hvorfor motor stoppa.. På en slik båt og overfart er vel ikke mobiltelefon noe egnet komunikasjonsmiddel!? Samtidig tøft at noen virkeligjør seilerdrømmen!! Lykke til på kommende reiser! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Kallethekid Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 (redigert) Hvis ikke journalisten har missforstått en del er det mye rart i artikkelen. Bare uttrykket "strandet på havet" er jo fantastisk. Att man skulle ha innleid mannskap på åtte mann høres mye ut. At man heller ikke har mat eller vann for mer enn fire dager ombord høres også rart ut. Spesiellt hvis de i utgangspunktet var 10 mann ombord som skulle spise å drikke under turen som ser ut å være 400-500 nm. Kommunikasjonsmidler burde vel også være på plass i en slik båt. Et eller annet som skurrer her. Edit: I følge diverse sider som formidler charter av båten har den VHF og SSb samt 2000 liter vannkapasitet. https://www.mcs-myanmartravel.com/private-sailing-charters/sy-colona-ii/ Redigert 13.Desember.2018 av Kallethekid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Maika Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Hehe, her har vi folk med et avslappet forhold til planlegging og sikkerhet:) Og muligens også en journalist med lite kunnskap om båt.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 (redigert) Her er det helt sikkert mye som ikke kommer frem, eller har blitt misforstått i artikkelen. Med mindre de faktisk ikke har hatt (vann)rasjoner for fire ekstra døgn for to personer... Det er snakk om førti liter eller deromkring, om man regner fem liter per pers per døgn. Redigert 13.Desember.2018 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 En usedvanlig dårlig artikkel som rett og slett var slitsom å lese.......... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Big Horn skrev 5 minutter siden: En usedvanlig dårlig artikkel som rett og slett var slitsom å lese.......... Det har du rett i. Jeg satt igjen med flere spørsmål enn svar etter å ha lest den. La oss se litt... Hun er nå tilbake i Norge, og har lagt bak seg seks uker på sjøen i Asia. Seks uker? Var det ikke nettopp snakk om noen dager? Vennene Lise Dybwad og Karl Freddy Storheil skulle seile fra den filippinske øya Palawan til Malaysia. Da de hadde kjørt båten i seks timer, stoppet motoren. – Vi var ti på båten, og da motoren stoppet ville ikke de andre åtte være med. Det var i et område hvor det er kjent for å være pirater, forteller Lise. Gikk de åtte av fordi motoren stoppet etter seks timer? Hvordan kom de seg til land? De åtte andre personene var innleid mannskap, og ble satt av ved land. Freddy og Lise har kjent hverandre i over 30 år, og bestemte seg for å seile til destinasjonen istedenfor å bruke motor. – Det høres vågalt ut å dra av gårde uten motor, men det var det vi måtte gjøre. Det var ikke mulig å få hjelp med båten der vi var, sier hun. Vent litt - Skulle de ikke absolutt seile? Hvorfor klager de da over at motoren stanset etter seks timer? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Vel. Motoren på min forrige seilbåt havarerte etter en dag ut i sommerferien for 5-6 år siden. Vi fullførte sommerferien for seil. Var på Koster, Orust, Kristiansand og Sandefjord. Fikk overhalt pumpe sendt dit, seila til en hippieøy utenfor Sandefjord, og fikk montert der. Gikk for motor hjem, siste natten, på flatt vann. (Til Moss). Eneste hjelp var å bli tauet ut av havna i Kristiansand pga motvind. 4 små barn, og en ukyndig Svoger ombord. Vi hadde nok hatt flere havneanløp med fungerende motor, men det blir mye interessant planlegging av slikt. Artikkelen er håpløs og oppblåst. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Denne artkkelen, som har lest noen linjer av før jeg ga opp, viser vel at man til tider bør ha noe skepsis til det som blir presentert i media. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29f Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Da blir det vel Skavlan neste. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 13.Desember.2018 Del på Facebook Svart 13.Desember.2018 Skavland på TV2, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.