Kire Startet 16.Desember.2018 Del på Facebook Startet 16.Desember.2018 Lurer litt på en av disse til en Miami 670, som jeg skal bygge om til brakett og lift. Noen spesielle sykdommer der? Har også sett på 2 firetaktere. Yamaha 250hk og Mercury 225hk (mercury 225hk er jo en Yamaha.) Noen tips fra folket https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=135899710 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=130298835 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=133710997 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=135937337 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Uten å ha finstudert alternativene dine så er jo yamahaen til salgs i Gvarv. Hvis den har hele livet sit i norsjø, ferskvann altså, så kan jo det være et stort pluss....... Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Jeg TROR den i Gvarv er fra en som reparerer havarerte motorer. Jeg ville i hvert fall spurt mange spørsmål om den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Den 250 e-tec på Helle er og fra en som renoverer defekte motorer. Skulle kjøpe en kad42 fra han i høst, men han sluttet plutselig å ta telefonen når jeg ringte. Virket veldig useriøs. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 anders1234 skrev 1 time siden: TROR den i Gvarv er fra en som reparerer havarerte motorer. Jeg ville i hvert fall spurt mange spørsmål om den motoren I så fall faller min kommentar bort...men mange spørsmål må stilles uansett hvilken motor som velges brukt.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Januar.2019 Del på Facebook Svart 25.Januar.2019 Kire skrev On 16.12.2018 at 19.53: https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=130298835 Pettersenmotor skrev On 16.12.2018 at 23.24: Den 250 e-tec på Helle er og fra en som renoverer defekte motorer. Skulle kjøpe en kad42 fra han i høst, men han sluttet plutselig å ta telefonen når jeg ringte. Virket veldig useriøs. Pettersenmotor skrev On 16.12.2018 at 23.24: Han som kjøpte den motoren der, fikk 1års garanti og var meget fornøyd med det. Alle motorene jeg selger går vi nøye over før de selges, derfor får de som kjøper motorene eller båtene ofte med 1års garanti. Du kan gjerne kalle meg useriøs, men grunnen til at jeg slutta og ta tlf når du ringte 15ganger om dagen og masa, er at ting tar tid når man har maaaange båt og motorprosjekter samtidigt, det hjelper lite og bli avbrutt til enhver tid. Men når det jeg skal selge først kommer til salgs, så skal det være 100% bra. Derfor står den kad42 motoren og det 290drevet fortsatt på verkstedet Har prioritert andre prosjekter som du kan se på bilde Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 25.Januar.2019 Del på Facebook Svart 25.Januar.2019 Eika skrev for 10 timer siden: -snip- Handlet mye med denne karen. Veldig fornøyd og har en utrolig kompetanse på E-TEC motorer. Fikk vår 90 og 130 til liv igjen! :-) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Guest Svart 25.Januar.2019 Del på Facebook Svart 25.Januar.2019 (redigert) Snusmumrikken skrev for 4 timer siden: Handlet mye med denne karen. Veldig fornøyd og har en utrolig kompetanse på E-TEC motorer. Fikk vår 90 og 130 til liv igjen! :-) @Pettersenmotor du ga vel opp og skru på etec siden man måtte gå all inn og virkelig sette seg inn i etec, vi ga aldri opp :) @Snusmumrikken Har ett nytt og spennede prosjekt på gang nå. "Vrakmotor" som har vært under i saltvann og stått urørt i ett år som skal bli forhåpentligvis Norges raskeste etec rig. Sjefen sjøl har jo lært å programmere om injektorer og hjerne, så nå er det håp om mer bensin og mer turtall, så får vi se hvor mange timer den holder. Den lille v6'n holder 3000timer på 3500rpm har vi finni ut, nå vil jeg finne ut hvor mange timer den store v6'n greier på 7000rpm. Det er ett pioneer prosjekt når det gjelder etec i Norge. Vi vet ikke om noen som har trimma en etec i Norge. 250HO med 1.71:1 utv som skal portes litt her og der sånn at den puster bedre, slankes for noen kg her og der, skal teste litt forskjellige injektorer i testbenken for og finne ut hvem av de som støver finest og gir mest, programmere injektorerene til og gi litt mer, legge inn 300map og fløtte turtallsperra til 7000rpm, hvis vi får økt luft og bensin mengden og økt turtallet med 1000-1200rpm, så burde det bli trøkk i den Eneste som mangler er en veiv til 3.4L v6, ny til 30 000kr er uaktuelt på en forskningsmotor som skal trimmes såpass hardt. Men det er mye som kan gjøres uten veiva, så får bare gjøre det i mellomtia. burde klare og hamle opp med de fleste mercuryene da :) første etec riggen i Norge som gjør over 100knop ? Redigert 25.Januar.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 25.Januar.2019 Del på Facebook Svart 25.Januar.2019 Tøft I fare for å gå off-topic vdr trimming av Etec er det en artikkel på VG om en gærning med Rib som hadde 2x250hk (?) etec, som visstnok var trimmet. Noen år gammel. Forøvrig hatt mye gøy (og mange timer) med Etec-motorer. Skal ikke se bort fra at det havner en til på hekken rundt neste sving. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.