Jump to content

Evinrude eTec 250hk. Noen sykdommer der man må passe seg for


Kire

Recommended Posts

Lurer litt på en av disse til en Miami 670, som jeg skal bygge om til brakett og lift. Noen spesielle sykdommer der? 

Har også sett på 2 firetaktere. Yamaha 250hk og Mercury 225hk (mercury 225hk er jo en Yamaha.) Noen tips fra folket 

 

https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=135899710

 

https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=130298835

 

https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=133710997

 

https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=135937337

 

 

 

Link to post
  • 1 måned senere...
Kire skrev On 16.12.2018 at 19.53:

 

Pettersenmotor skrev On 16.12.2018 at 23.24:

Den 250 e-tec på Helle er og fra en som renoverer defekte motorer. Skulle kjøpe en kad42 fra han i høst, men han sluttet plutselig å ta telefonen når jeg ringte. Virket veldig useriøs.

Pettersenmotor skrev On 16.12.2018 at 23.24:

 

 

Han som kjøpte den motoren der, fikk 1års garanti og var meget fornøyd med det. Alle motorene jeg selger går vi nøye over før de selges, derfor får de som kjøper motorene eller båtene ofte med 1års garanti. 

 

Du kan gjerne kalle meg useriøs, men grunnen til at jeg slutta og ta tlf når du ringte 15ganger om dagen og masa, er at ting tar tid når man har maaaange båt og motorprosjekter samtidigt, det hjelper lite og bli avbrutt til enhver tid. Men når det jeg skal selge først kommer til salgs, så skal det være 100% bra. Derfor står den kad42 motoren og det 290drevet fortsatt på verkstedet

 

Har prioritert andre prosjekter som du kan se på bilde 

 

 

20181220_130916.jpg

Link to post
Snusmumrikken skrev for 4 timer siden:

Handlet mye med denne karen. Veldig fornøyd og har en utrolig kompetanse på E-TEC motorer. Fikk vår 90 og 130 til liv igjen! :-)

 

@Pettersenmotor du ga vel opp og skru på etec siden man måtte gå all inn og virkelig sette seg inn i etec, vi ga aldri opp :) 

 

@Snusmumrikken

Har ett nytt og spennede prosjekt på gang nå. "Vrakmotor" som har vært under i saltvann og stått urørt i ett år som skal bli forhåpentligvis Norges raskeste etec rig. Sjefen sjøl har jo lært å programmere om injektorer og hjerne, så nå er det håp om mer bensin og mer turtall, så får vi se hvor mange timer den holder. Den lille v6'n holder 3000timer på 3500rpm har vi finni ut, nå vil jeg finne ut hvor mange timer den store v6'n greier på 7000rpm.

 

Det er ett pioneer prosjekt når det gjelder etec i Norge. Vi vet ikke om noen som har trimma en etec i Norge. 

 

250HO med 1.71:1 utv som skal portes litt her og der sånn at den puster bedre, slankes for noen kg her og der, skal teste litt forskjellige injektorer i testbenken for og finne ut hvem av de som støver finest og gir mest, programmere injektorerene til og gi litt mer, legge inn 300map og fløtte turtallsperra til 7000rpm, hvis vi får økt luft og bensin mengden og økt turtallet med 1000-1200rpm, så burde det bli trøkk i den

 

Eneste som mangler er en veiv til 3.4L v6, ny til 30 000kr er uaktuelt på en forskningsmotor som skal trimmes såpass hardt. Men det er mye som kan gjøres uten veiva, så får bare gjøre det i mellomtia.

 

burde klare og hamle opp med de fleste mercuryene da :) første etec riggen i Norge som gjør over 100knop ? 

20181130_130147.jpg

20181130_130124.jpg

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...