o.b.lix Startet 20.August.2005 Del på Facebook Startet 20.August.2005 Hei, har diskutert luftvarmere i båt med en kompis, og han hevdet at "alle" som brukte webasto, brukte parafin på disse, for det var alltid så mye problem når man brukte diesel. Derfor kunne man likegodt kjøpe wallas og spare noen kroner. Hva sier dere? Henger webastoen seg ofte opp? Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 20.August.2005 Del på Facebook Svart 20.August.2005 Nei, aldri på fem sesonger med tildels mye bruk fra april til oktober. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
o.b.lix Svart 20.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2005 Bruker du ekstra filter eller vannutskiller da? Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 20.August.2005 Del på Facebook Svart 20.August.2005 Regner med at Viksund har gjort dette på standard måte. Ellers er det anbefalt å kjøre på ren lampeolje nå og da for å rense brenneren. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2005 Del på Facebook Svart 20.August.2005 Jeg har en Webasto 3500 ombord. Har brukt den en hel del - og har nå aldri hatt problemer med den. Den starter når den skal og stopper når den skal, og den går på diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 21.August.2005 Del på Facebook Svart 21.August.2005 Hei Webastoen kan nok kjøres på parafin, men dieselen har en annen funksjon også, nemlig å smøre lager i viftemotor. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 22.August.2005 Del på Facebook Svart 22.August.2005 (redigert) Dieselen smører ikke viften på webasto airtop 3500. Viften blåser luft til brenneren, der diesel blir tilsatt. Det er bare luft som kommer i kontakt med viften og lager i viftemotor. Jeg har demontert min flere ganger, da den soter igjen. Noe som ikke er unormalt når den brukes 10 måneder i året, og et forbruk på ca 1500 liter diesel i året... Redigert 22.August.2005 av FDI (see edit history) Sitér dette innlegget Menja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.