bliss X Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Noen kommer til fots også. Hvordan skal man forholde seg når plenen ligger helt ned til sjøkanten og man har med grunneiere som Ulirichsen å gjøre. Dat tar man fram kamera og ber Ulrichsen smile pent Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 forsåvidt helt riktig, men litt meningsløst, at man teknisk sett kan fremme en reguleringsplan på en eiendom man ikke eier, men ville myndighetene behandle den søknaden? Slett ikke meningsløst. En interesseforening for bevaring av eldre bymiljøer kan feks. fremme en verneplan på et større område, og få politisk støtte for dette. Selvfølgelig vil alle parter bli hørt, men det er ikke gitt at grunneierne får siste ordet. En seilforening kan feks fremme en reguleringsplan for regattabane for et visst område av fjorden osv. Om båtorganisasjonene hadde vilje til det tror jeg ikke det burde være noe i veien for å kunne få gjennom reguleringsforslag for uthavner feks. selv om disse var privat eid. I mitt nærområde ble det behandlet en regulering for en kunstgressbane feks. før man forhandlet kjøp av grunnen med grunneierne. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Når det gjelder lipperts kommentar med referanse til store, nye, bryggeanlegg så er det i de kommuner jeg kjenner til idag tilnærmet umulig å gjøre utvidelse på eksisterende brygge (begrensing på 12 kvm i f.eks Kragerø) eller bygge ny brygge der det ingen tidligere har vært!Det har du rett i at det har blitt vanskeligere, men det varierer fra kommune til kommune. I tillegg er det jo slik at det ikke er alle som ber om lov før de bygger. Jeg kjenner også et tilfelle hvor utbygger tok litt hardt i og bygge ganske stort, for da hadde han noe å forhandle bort i samtalene med kommune. Til slutt satt han igjen med det han opprinnelig hadde ønsket. Det er nok slike saker som gjør at kommuner nå etter hvert har begynt å kreve ulovligheter helt fjernet. I tillegg bør man fjerne godkjenningen til den entreprenøren som har utført arbeidet. Da gjør han aldri slikt igjen. Dette bør bli en generell rutine i byggesaker med ulovlighter. (Ja, selvsagt må man se litt på alvorlighetsgraden) Men nå begynner jeg å bli svært OT så jeg skal stoppe her. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
bliss X Svart 9.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2007 Hvordan går det med alles gode venn Hr Ulrichesn da tro? http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/article?AID...90110/1052/LDIV Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Se referat fra gårdsdagens rettsmøte Soga (såpeoperaen) held fram, følj med. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hallaron Svart 10.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2007 Sitat: "Jeg har slitt med et sjenerende champagneutslett på begge skinkene i lengre tid og synes det er flaut å vise meg naken for folk, sier han og ber om forståelse for dette" Hehe - må si jeg liker Vagbladets måte å referere på :wink: Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sofaseileren Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Ulrichsen tapte. På tide å legge inn holmen på baatplass-tråden om gode uthavner ? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Jaja. Han får sende ut noen sauer på disse holmene, da... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
C-marine Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Hva skulle sauer hjelpe til med da? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
bliss X Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Tja... Fårikål til badegjestene kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Mye rart i Sandefjord fra før. Kanskje pittsau blir det neste. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Noen sauer så blir det innmark? Blir det nye runder i retten eller koker det bort i fårikålen? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
REM Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Ulrichsen tapte. På tide å legge inn holmen på baatplass-tråden om gode uthavner ? Gratulerer alle som er opptatt av at kystlinjen tilhører folket. Om jeg alldrig har vært hos Ulrichsen før, eller aner hvor han har hytta si, kan han være sikker på at til sommeren skal vi klare å spore opp denne berømmelige holmen for å bade og sole oss. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Slagskibet Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Det gidder ihvertfall ikke jeg. Vil ikke folk se meg så kan jeg legge meg et annet sted og ha det trivelig der. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 (redigert) Kanskje vi skulle hatt BP treffet der Redigert 1.Februar.2007 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Kanskje vi skulle hatt BP treffet der Ypperlig forslag Bastard, bifalles. Bør vurderes på førtkommende komitemøte. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marwin Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Som svar til trådstarteren: Ja, det ser faktisk slik ut... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bliss X Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Jeg ser på dette som en vikitg seier for friluftsfolk generelt - ikke bare dem som bruker båt. Men det betyr ikke at man ikke skal ta hensyn og oppføre seg pent. Holmen kommer nok til å tiltrekke seg mange "tursister" til sommeren, og det spørs om Ulrichsen kommer til å bruke stedet. Når nyhetens interesse har dabbet av, så blir det nok som før. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Han får kjøpe seg ein plass lang vekke fra folk, vist han vill ha ro. Måtte sjekett det før han kjøpte? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 2.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2007 Har naboer på landstedet som har satt ut OKSER. De er stengt inne slik at en vil møte dem rimelig raskt om en legger inntil strandlinjen deres og går i land. Ikke legger de skjul på at eneste mål er å unngå overnattingsgjester som setter spor.... Om alle som hadde kystlinje var vestlandsbønder som dem, hadde vi ikke kunne gått i land i en eneste uthavn her i landet. Tror mange interesser prøver å ha hevd på kystsonen, uavhengig av landsdel. I deler av øst og sør er det private hytteiere, på vestlandet er det lokale bønder, norover er det??? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2007 ...............på vestlandet er det lokale bønder, norover er det??? PÅ akkurat samme måten, og i grisgrendte fjordstrøk her nord har folk fått fraflyttingsbidrag for flere år siden, men etterkommere til disse har overtatt inn og utmark og setter rundhåndet opp skilt om privat område."Skutt blir den..osv." Dette gjør seg spesiellt utslag i bærtiden......! Forøvrig bygges det hytter, fordekt som naust og sjøhus helt i vannkanten rund baut. Til å med den velkjente Saltstraumen står i fare for å bli rasert av samme årsak, her står boligspekulanter i kø for å "videreforedle" denne naturperlen! Kystlinjen er i ferd med å komme på private hender!! Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Mange artige innlegg her. Skjønner Ulrichsen godt jeg. Det er hans øy. En eller annen sa noe om kommunisme. Jeg er en av dem som mener at kommunisme er en perfekt ideologi. Hvem kan vel ikke være enige i prinsippene? Problemet er bare at det vil aldri være gjennomførbart i praksis fordi den er avhengige av at de menneskene som har makten fremdeles har folkets beste som målstyringsverktøy og ikke egen vinning. Og med en gang mennesker får makt så endrer de fleste seg. Og akkurat slik er det etter min mening her også. Mange innlegg her er aggressive og oser av misunnelse og underlegenhet. Men det er fordi de samme menneskene vet godt at de vil aldri tjene et hundretalls millioner og kjøpe seg et slikt sted. Men helt ærlig; Hvor mange er det som med hånden på hjertet kan si at de ikke ville ønske fred og ro på sin egen hytte når de har investert et stort antall millioner nettopp for å få dette? Jeg for min del er ærlig nok til å si at jeg hadde irritert meg like mye som han. Jeg har problemer nok med de som på død og liv skal legge seg rett ved siden av min egen båt når jeg ligger i uthavn, kjører opp musikken på anlegget sitt, fyrer opp rullingsene sine, drikker seg dritings og krangler med sine dårligere halvdeler halve natten! Hvorfor kan vi ikke vise respekt for menneskers ønske om privatliv? Hvorfor er det folk i dette forumet som på død og liv skal dra til Ulrichsen's holme bare for å irritere? Det er hundrevis av andre holmer dere kan dra til. Finn deres eget sted der dere kan være i fred. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 ...Skjønner Ulrichsen godt jeg. Det er hans øy. Jeg har problemer nok med de som på død og liv skal legge seg rett ved siden av min egen båt når jeg ligger i uthavn,... ...Det er hundrevis av andre holmer dere kan dra til. Finn deres eget sted der dere kan være i fred. Då Ulriksen kjøpte øya, var han vel kjent med, eller burde visst at allemansretten gjev alle rett til å gå i land på øya hans. Kjøper ein ein eigedom med hefte, kan ein ikkje lata som om heftet ikkje finst. Du eig kanskje grunnen i uthavnene du legg det til i, eller er til og med du avhengig av allemannsretten for å gå i land når du er på tur? «Det er hundrevis av holmer å dra til» - dei fleste i privat eige, gjort tilgjengeleg for oss av allemannsretten. Når dette dette er sagt, må det seiast at eg forstår fullt ut grunneigarar som irriterar seg over folk som tek seg til rette, grisar til området, brenn bål direkte på svaberg og til og med pressar bort andre med same rett. Eg har til og med sett folk prøva å visa bort grunneigar frå ein badeplass, med grunngjevinga «Vi var her først». Ulriksen har gjort seg sjølv til ein turistatraksjon. Synd på han, men som ein reier så ligg ein. Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 Allemannsretten kan fort missforståes. Her i nabolaget har vi en komunal badeplass. Naboen har brygge, vik og badeplass også men den er privateid. Han har aldri nektet noen å bade fra brygga hans, men til tider har han opplevd at det sitter plutselig fremmedfolk i hagemøblene hans. Tror jeg ville blitt hadde jeg opplevd det!! Bare tenk å komme ut i hagen med en kaffe en lørdags morgen og der sitter det en hel familie og koser seg i solen.... Tror ikke alle hadde vært like gladr for det. Og når vi benytter oss av allemannsretten så må vi kansje ta tak i oss selv og oppføre oss som om vi er gjester hos noen, ikke ture frem som om vi eier plassen siden vi "fant" den først!!!! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Mouche Svart 4.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2007 En eller annen sa noe om kommunisme. Jeg er en av dem som mener at kommunisme er en perfekt ideologi. Hvem kan vel ikke være enige i prinsippene? Problemet er bare at det vil aldri være gjennomførbart i praksis fordi den er avhengige av at de menneskene som har makten fremdeles har folkets beste som målstyringsverktøy og ikke egen vinning. Og jeg som trodde at kommunismen dreiet seg om at det var folket (og ikke enkelte/de menneskene som har makten) som har makten? Er selv så heldig å ha både hytte med lang strandlinje og båt og synes hele problemstillingen er betydelig overdrevet! Som hytteier opplever jeg at båtfolket oppfører seg bra og viser rimelig hensyn, og som båteier har jeg egentlig ikke noe problem med å finne meg en plass å legge meg for natten! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.