Coldman Startet 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2018 Se bilder. Er til 150Hk. Ikke så lett å se ut fra bildene, men ser det ut som jeg bør få hjelp av proffe? Fikser det enkelt selv, men er jo redd for ubalanse. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Hadde bare tatt frem fila, ser ikke ut til å være store skaden. Hvis den ikke er bøyd i forhold til de andre bladene, er ikke dette noe å bry seg om. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Dette hadde jeg fiksa selv Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 30.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Takker for svar. Er ikke bøyd annet enn kanskje bitte litt ved skaden. Blir fil og polering. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Hadde det vært min ville jeg tatt noen bilder og sendt til ekspertisen på slike propeller for uttalelse. I de fleste tilfellene går det bra, men er du uheldig slites det over tid på lager og tetninger pga vibrasjon. Med dagens kjøpere kan du risikere å få hele motoren i retur ved et senere salg... Da står du der... Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Jeg vil anbefale forsiktig bruk av kulehammer og mothold -som ved karosseriretting. Hvis du filer beholder du "hakket" i tillegg til at du mister vekt. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Windrace Propellers A/S i Froland er jo de beste når det gjelder slike skader. Kan jo sende et bilde der til, og få et svar i fra et proffesjonellt øye.? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Ser jo ikke veldig alvorlig ut, og neppe noe å bekymre seg veldig over. På den annen side: De aller fleste "nye/mint condition"-propellene er sjeldent helt balanserte. Så da er jo spørsmålet om man kanskje likevel skulle sendt propellen til f.eks. Winrace og fått den fikset og balansert 100% - og dermed faktisk få en bedre propell enn man hadde til å begynne med. (Enda mindre vibrasjon enn tidligere). Er jo ikke uvanlig at det kan skille både 1/2" og 1" i pitch mellom bladene på mange av propellene. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Noen som vet hva en sånn reparasjon vil koste hos Winrace? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Coldman Svart 30.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Har retta ut den lille "knekken" vha to hammere. Ser større ut på bilder enn den egentlig er (var). Deretter filte jeg litt, pussa med smergel og polerte. Avslutta med å polere hele propellen. Kan ikke være mange mikrogram med gods som er fjerna. Nå er det ikke helt lett å se hvilket blad som var skadet. Men det kan jo være ubalanse. Skal høre med Winrace på onsdag. Best å være på den trygge siden. Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 15.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2019 Mouche skrev On 30.12.2018 at 17.47: Noen som vet hva en sånn reparasjon vil koste hos Winrace? Dette er en Rebel-propell (15 1/4 x 19). Tilbakemeldingen fra Winrace: "Normalt sett ligger reparasjon av en slik propell på mellom 2500 og 3000 kroner. Det skal sies at alt av reparasjon blir utført på timesbasis så det kan godt bli billigere også." Jeg tok midlertid propellen med til Neptun Båt A/S i Sandefjord. De sender stadig propeller til Winrace for reparasjon, men min propell ville de ikke sendt. Til det var skaden altfor liten. Stoler på dem. Petter hos Neptun virker å være svært oppegående. Så da er det bare å vente til jeg går på igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.