Jump to content

Viknes 770 Combi i Bergensområdet - mulig å få komme ombord og ta en titt?

Sjøvind

Recommended Posts

Vurderer å oppgradere til større båt, lukket uten kalesje, med litt større komfort. Har tenkt litt på pilothousebåt med påhenger, men kommet fram til at en halvplaner med innenbords diesel og strak aksling vil være et bedre valg for oss.

Prisklasse 4-500 000, helst nyere enn år 2000. Så da blir det båter som Viknes 770, NB 750 etc som blir aktuelle. Jeg har ikke vært ombord i en Viknes 770 utenom på en båtmesse tidlig på 90-tallet. Så om det er noen som har en slik i Bergensområdet og kunne være så grei å la oss få ta en titt ombord, så hadde jeg blitt veldig glad for det. Bare å svare her i tråden eller send en IM.

På forhånd takk!

Ja, ser at det har vært noen endringer opp gjennom. Men størrelsen/romfølelsen er vel noenlunde lik, så hadde vært interessant å fått kommet ombord i en uansett årsmodell. Selv om et evt kjøp vil være en voldsom oppgradering fra vår 18-foter, er det jo en helt annen båttype og jeg er redd den kan bli litt trang. Vi har to unger (5 og 7 år). Vil bli mest brukt til helgeturer og noe fiske, har fått beskjed om at lange båtferier ikke er aktuelt..

Ser jeg skrev at jeg så en på messe tidlig på 90-tallet. Sent på 90-tallet skulle det være. Men det hjelper ikke så mye, husker ikke stort mer enn at jeg synes det var en flott båt.

Har vel lest de fleste trådene her inne ang båten, og har inntrykk av at det er en bra båt. Så i en tråd at du Gudrun har hatt en slik og var fornøyd. Hvordan er det med stuveplass ombord? Noen kjente feil eller ting man må se spesielt etter før et kjøp?

Vi var 5 på tur sommerstid (2+3)på den vi hadde for en god del år siden. Mener vi hadde vel 21 døgn sammenhengende døgn ombord. Bordet i sittegruppen kunne senkes så det ble en ekstra køy når putene ble lagt ned..

I midtgangen under dørken er et bra stuerom. I benkene forut er det og muligheter til å stue vekk ting og tang. 

Da de første 770 til Viknes hadde vært på markedet en tid fikk de tilbakemelding på det var lite hus så da ble overbygget tegnet om til det som er så godt kjent. Før det var de levert som Master 770. 770 ble den da de laget Master 740 tverr. Master gikk konkurs og Viknes kjøpte formene.

Hadde en zodiak 260 på styrehustaket når vi var på tur. Kalesje over akterdekket hadde vi ikke, det vil gi noe mer boltreplass når det regner og er surt.   Vi solgte den da de 3 ungene etter hvert trengte mer plass..

Redigert av Gudrun (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...