Kårs Startet 31.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 31.Desember.2018 Nokon som har ei formeining om kva som er forskjelen på ein Ford 2715e som har stått som generator og ein som er brukt i båt? Mariniseringa er grei nok, men hovudsakleg lurer eg på dieselpumpe og det systemet. Ser at på generatoren står det fuel system "AB" medan på båtmotoren står det "AA". Og oppgitt rpm generator er "1500" medan på båtmotor "1250-2500", naturleg nok sidan generatoren skal ha jamt turtalt med hensyn til frekvens på straumen. Det å få montere på oljekjølar og sette på sjøvannspumpe reknar eg med er grei skuring. Med mindre nokon her har sterke motforestillingar? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 31.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2018 Forskjellen er bla at det er en annen fjærpakke, rampe og muligens sentrifugalregulator i dieselpumpen. Ta kontakt med et firma som reparer dieselpumper for å få pris på dette. Kan tenkes at det blir litt dyrt. Alternativt finne brukt dieselpumpe til fremdrift..? Vet ikke hvor du er i landet, men Maritim Diesel i Bergen kan dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2018 Du må nok bygge om dieselpumpen, som nevnt over. Jeg kjøpte en renovert pumpe til min GM-motor for noe over 10 år siden. Betalte vel etter dagens krone mellom 10- og 15 000 for hva som må betegnes som en ny pumpe. Er det motoren som har ligget på Finn.no, så kommer du nok i mål med å fikse eksisterende pumpe på spesialverksted. En som vet hva de driver med. Sitér dette innlegget Link to post
Kårs Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Takkar so mykje for svar, skal skrive igjen når det heile er løyst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.