-morten- Startet 2.Januar.2019 Del på Facebook Startet 2.Januar.2019 Hei vi har en 14 foter på hytta som fikk noen småsår i gelcoaten etter at vinden kasta den irundt da den stod på hengeren! Havnet i bekken!! Hva er det lurest å tette dette med!? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hakkannen Svart 2.Januar.2019 Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Litt avhengig av størrelsen og dybden på skadene, men er det snakk om småsår/riper kun i gelcoaten hadde jeg brukt gelcoatsparkel. Først frest rene kanter med en Dremel (eller lignende multifres, Biltema har til rundt 150kr) med en kulefres. Så avfetting med aceton og sparkling med gelcoatsparkel. Slik sparkel + herder får du også hos Biltema, riktig nok med noe begrenset fargeutvalg. Grunne skader holder å sparkle en runde, dypere kan tas i flere omganger da sparkelen krymper noe under herding. Så slipe glatt over med finere og finere slipepapir (hvis du først er innom tidligere nevnte butikk har de inntil P1200 korning der) før rubbing og polish. Sparkelen herder såpass kjapt at du kan slipe etter noen få timer. Hos meg er ikke ripene/skadene synlige lengre etter overnevnte behandling. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Det er snakk om hakk i gelcoaten da den traff stein det ene hakket går litt innpå glassfiberen. Båten har rød gelcoat, men er en bruksbåt så er ikke så nøye.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 2.Januar.2019 Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Det enkleste er vel å fylle med epoxysparkel? Og evt flekke over med rød maling etterpå om det blir veldig synlig? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 2.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 3 minutes ago, index said: Det enkleste er vel å fylle med epoxysparkel? Og evt flekke over med rød maling etterpå om det blir veldig synlig? Var egentlig det jeg tenkte ja i utgangspunktet.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lady B Svart 2.Januar.2019 Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Hvorfor epoxysparkel? Polyestersparkel er vel like enkelt...? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Januar.2019 Del på Facebook Svart 2.Januar.2019 Forsåvidt ja. Men epoxy kryper kanskje litt bedre inn i evt sprekker i laminatet? Litt på gyngende grunn her kjenner jeg . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.