Jump to content

Erfaringer fra kanalbåtferie i Frankrike


Bluewater

Recommended Posts

Er nettopp kommet tilbake fra en fin kanalbåtferie i Frankrike. Dersom det er noe interesse for det blant Båtplassens medlemmer kan jeg dosere ut noen tråder som en liten føljetong om hvordan dette artet seg. Jeg førte dagbok hver dag, og tok en masse bilder.  :cool:

Hei Bluewater. Klart vi gjerne vil høre om dine erfaringer fra kanalene i Frankrike.

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Har hørt at særlig franskmenna er veldig strikte på at man må ha kanalsertifikat for å gå i de franske kanalene, men leier man kanalbåt i Frankrike slipper man med en lite orientering fra utleier? Stemmer dette? Har du hørt om det er mulig å få utstedt et kanalbevis etter endt utleietur uten får mye examinasjon på fransk??

Link to post
Share on other sites

Driv reklame!

Vi overlevde på beste måte en uke på Midi (Nabonne-Thau-Narbonne) for ti år siden.

En opplevelse - men det kost´pæng, sjøh!

jan

<{POST_SNAPBACK}>

Var på kanal de midi for cirka 10 år siden jeg og. Da BLE DET SOM SKULLE VÆRE EN RÅDYR FERIE RIMELIG NOK GRUNNET STRESSET REISEOPRATØR SOM ORDNET ALT I SISTE LITEN. Han glemte nemelig å sende faktura for fly Oslo-Paris-Marseil tur retur. Hadde pengene stående på kontoi i 7-8 mnd men hørte ingen ting. Vi var i 10 dager og kjørte kun en retning altså ingen retur. Kostet litt ekstra men tror det er verd det. Kanon ferie :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Trengte ikke sertifikat. Vet ikke om dette var mulig å ta i etterkant. I Frankrike er det gjordt en avtale med myndighetene som sier at dersom man holder seg på kanalene og ikke skal seile på sterkt trafikkerte elver og innsjøer trenger man kun en gjennomgang av utleier før start.

Ser ut til å være interesse, så jeg kommer tilbake med våre erfaringer om litt. Skulle gjerne brukt en del bilder også. Er det ok å klikke "submit picture" og legge til et par tre? Virker dette?

Redigert av Bluewater (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja kom igjen. gleder meg til å lese. Sjefen min og 5 andre på jobb var på kanalferie der i sommer. artig å høre andres erfaringer. De hadde 2 båter de leide. Var kjempefornøyde.. Kun god ord altså. Har lyst selv til å gjøre det en gang. Mine venner dro uten barn, og det er ikke aktuelt for meg. så noen synspunkt på det hadde vært fint.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...