Cynergy Startet 3.Januar.2019 Del på Facebook Startet 3.Januar.2019 Hei. Jeg vil utvide plassen under aktertoften på min gh14. Vurderer å skjære ut sidene og toppen og lage en felles benkluke. Liten plass i kun den i midten. Noen som vet om det er bunn på samme plass som oppi båten eller kommer man rett inn i dobbelbunn? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.Januar.2019 Del på Facebook Svart 3.Januar.2019 Cynergy skrev for 3 timer siden: Noen som vet om det er bunn på samme plass som oppi båten eller kommer man rett inn i dobbelbunn? Vet ikke, men tvilsomt om det er forbindelse mellom "dobbeltbunn" og disse rommene. En annen sak er at det neppe er så lurt å fjerne dem. Er de helt lukket er de nok ment som oppdriftshjelp dersom båten skulle bli vannfylt. Dessuten har de sannsynligvis en avstivende virkning på skroget. For å utnytte disse rommene til oppbevaring, ville jeg heller satt inn noen vanntette luker. Sitér dette innlegget Link to post
Cynergy Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Avstivingen er jeg med på. Men oppdrift? Da tenker jeg på de gh14 som kommer uten disse støpte toftene. Jeg må bare spørre, for dette har jeg lite greie på =) Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 4.Januar.2019 Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Skal ikke GH14 snu seg selv om den havner under vann, slik den skal, i teorien, ikke kunne havne på bunn med kjølen opp? Mener jeg har sett eller lest dette et sted. Kanskje disse rommene er ment for å klare å snu båten i slike tilfeller, da de skaper oppdrift relativt høyt mot ripa. Vår GH14 har også disse rommene, og det hadde vært kjekt å kunne bruke disse til noe fornuftig da det er lite stuveplass ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Cynergy Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Mulig den skal det. Jeg vet ikke =) Disse jeg snakker om å åpne, virker som går i ett med sidene hele veien fremover. Så om de er til oppdrift og jeg tetter igjen ute på hver side ville jeg tro det skulle være en god del oppdrift igjen...(?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.