jonas vigsnes Startet 3.Januar.2019 Del på Facebook Startet 3.Januar.2019 Har en volvo penta aqad40a som jeg skal gjøre om til en tmd 40a hjelp meg har forsatt den gamle motoren med gir og det hele Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 3.Januar.2019 Del på Facebook Svart 3.Januar.2019 Dette er jo ganske enkelt. Ta av svinghjulshuset og demperplata på aqad og sett over giret fra tmd motoren. Sitér dette innlegget Link to post
jonas vigsnes Svart 3.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2019 Men for meg ser det ut som kjøringa går ned i giret sett fra bilder og lit anerledes rundt turbo Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Januar.2019 Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 (redigert) Hei! Jeg hadde samme motor og som nevnt over, demperplate og svinghjulshus fra TMD settes over. Sjøvannskjøling tok jeg inn rett fra sjø og til gear. Satte på ett ekstra sjøvannsfilter. Så tar du bare en slange fra varmeveksler til eksosbend. (Så må du flytte over motorfestene i bakkant fra TMD) Redigert 4.Januar.2019 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Januar.2019 Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Er det ikke bare å legge kjøling videre fra varmeveksler og inn på girkasse. Så videre til eksosbend på turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Januar.2019 Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 51 minutes ago, boble65 said: Er det ikke bare å legge kjøling videre fra varmeveksler og inn på girkasse. Så videre til eksosbend på turbo. Det er jo det, men det er forskjell på eksosbendet på AQAD og TMD. AQA har bare en stuss og TMD har en vinklet kobling. Hvis vedkommende har eksos bend fra TMD også er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
jonas vigsnes Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Takk for svar skrev feil i teksten motoren er en aqd40a har det noe betydning Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Januar.2019 Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 2 hours ago, jonas vigsnes said: Takk for svar skrev feil i teksten motoren er en aqd40a har det noe betydning AQAD40 har ladeluftkjøler og varmeveksler er rørkjøler, det er vel den eneste forskjellen. Sitér dette innlegget Link to post
jonas vigsnes Svart 4.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2019 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.