Jump to content

Fra plast til tre, nytt båtliv?

arjosk

Recommended Posts

Da har jeg kastet meg uti det, kjøpt meg trebåt! Absolutt ALLE sier: "nå har du kjøpt deg arbeid!", men jeg vil prøve denne typen båtliv også. Tror ikke det blir så ille, idet båten er i god form, og det er ikke store prosjekter som må settes i gang.

Følelsen er jo helt spesiell: tøff tøff, "sjel" og ro!

Har allerede prøvd den noen netter, og er strålende fornøyd så langt. Må vel skaffe vimpel snart...

Bilde

Velkommen tilbake til livet :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Gratulerer fra meg også! :flag:

Regner med at vi sees på fjorden. Ikke langt fra Sætre til der du har båten.

Var med en nabo å kjøpte nesten maken båt som du har fått nylig. naboens var bygget hos Oslo Trebåtbyggeri på Nærsnes. Nå ligger den på Verket i Hurum.

Hvor er din bygget. Og hva slags motor har du innstallert?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Takk for hyggelige svar!

Båten er bygget av båtbyggeren Ivar Larsen i Fredrikstad. Han bygget en helt lik en, som nå visstnok skal gå i Porsgrunn området. Det står en FM motor i den, som starter på første drag. Båt og motor er 71 mod, og Båtbyggeren har hatt den selv i alle år. Jeg tror det var tungt for ham å selge den...

I Fredrikstad er det mange som kjenner båten, og Hr båtbygger Ivar Larsen har fått mange henvendelser når folk har sett ny eier nyte skjærgården i Kråkerøyområdet. Til og med hyttenaboene våre på Kråkerøy kjente om båten da vi ankom etter å ha hentet den. Litt historie og sjel altså....

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2241/IMG_1327.JPG

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2241/IMG_1270.JPG

Redigert av arildskaro (see edit history)

Da har jeg kastet meg uti det, kjøpt meg trebåt! Absolutt ALLE sier: "nå har du kjøpt deg arbeid!", men jeg vil prøve denne typen båtliv også. Tror ikke det blir så ille, idet båten er i god form, og det er ikke store prosjekter som må settes i gang.

oppussing av trebåt krever fort noen timer; vedlikehold er bare småpussel!

fin skute; gratulera!

barx

Bilde

Den snekka der ser ut til å ha blitt til på / bygget av Gressvik Båtbyggeri! Synes jeg kjenner igjen buen på stevnen........? Stemmer det?

Da har du vel også et flott motorkasse-lokk, som båtens "smykke"?

:o)

Lykke til med trebåt!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...